Panasonic je japanska je multinacionalna kompanija čiji su glavni proizvodi elektronička roba široke potrošnje. Inicijativom GREEN IMPACT tvrtka želi postići ugljičnu neutralnost, a aktivnosti koje planiraju provoditi protežu se izvan njihovih ureda, zaposlenika i svakodnevnih operacija. Jedan od dugoročnih ekoloških ciljeva tvrtke je dizajniranje energetski učinkovitijih proizvoda koji zahtijevaju manju količinu električne energije.
Kontinuiranim inoviranjem i unaprjeđenjem dizajna proizvoda žele smanjiti emisiju ugljika, pa su tako 1997. godine u suradnji s Toyotom dizajnirali baterije za hibridna vozila. Budući da planovi ove tvrtke danas nadilaze električna vozila i obuhvaćaju svakodnevne kućanske proizvode, utrka za postizanje klimatske neutralnosti u svim operacijama uvelike je u tijeku.
Prvi korak prema zelenijem poslovanju
Zbog novih zelenih rješenja, kao što su LED rasvjeta, fotonaponski sustavi i električna vozila, Panasonic smanjuje svoju emisiju CO2. U pojedinim zgradama ugradili su i sustave za nadzor energije koji mjere potrošnju energije grijanja, klima uređaja i rasvjete.
“Počeli smo izračunavati CO2 otisak na godišnjoj razini te smo analizirali svoju potrošnju energije na nekoliko europskih lokacija. Zatim smo krenuli u značajno smanjenje potrošnje energije i aktivnosti upravljanja energijom na temelju dobivene analize. Kontinuirano mjerenje nam omogućuje da vidimo kakav utjecaj imamo i to je stvarno ohrabrujuće”, rekao je Johannes Spatz, predsjednik Panasonic Industry Europe.
Panasonicova analiza ugljika također je pokazala da je većina ugljika neizravno emitirana iz transporta i distribucije njegovih proizvoda, kao i iz električne energije koja se koristi za napajanje proizvoda nakon kupnje. Kontinuirano poboljšanje i inovacije u dizajnu proizvoda ključni su za postizanje GREEN IMPACT vizije tijekom sljedećih desetljeća.
“Količina ugljičnog dioksida koji se neizravno emitira korištenjem naših proizvoda od strane kupaca iznosi otprilike 86 milijuna tona. Prema tome, moramo zauzeti holistički pristup smanjenja emisije ugljika”, dodao je.
Inoviranje proizvoda
Tehnološki napredak, državni financijski poticaji i rastući troškovi dizela rezultiraju porastom potražnje za električnim vozilima u Europi. Zbog toga je količina novih električnih automobila premašila količine dizelskih automobila diljem Zapadne Europe tijekom prosinca 2021. godine.
Ovaj trend dobra je vijest za tvrtku koja već više od četiri desetljeća opskrbljuje automobilsku industriju svojim proizvodima. Danas je Panasonic ključni dobavljač kritičnih komponenti i elektronike. Ove tehničke inovacije u konačnici pomažu u stvaranju novih, održivijih rješenja mobilnosti za društvo.
Suradnja s drugim srodnim industrijama
Panasonicove tehničke inovacije imaju široku primjenu i u susjednim industrijama, kao što je pametna poljoprivreda. Mladi tim studenata sa Sveučilišta ETH u Zurichu razvili su tehnologiju za suzbijanje korova i promicanje održive poljoprivrede. Izradili su robota na baterije s kamerama i senzorima koji može samostalno pratiti usjeve te identificirati i uklanjati korov. Panasonic Industry podržava rad studenata dajući im svoje visoko precizne senzore i inženjersko znanje.
“Naš cilj je da robot bude potpuno autonoman kako bi mogao donositi odluke umjesto poljoprivrednika čime bi uvelike olakšali njihov posao“, rekao je Pascal Lieberherr, voditelj projekta u Rowesysu. Autonomni robot smanjuje ovisnost o kemikalijama koje se koriste u poljoprivredi, kao što su herbicidi koji oštećuju usjeve, kvalitetu tla i okoliš općenito. Uz točne rezultate i dugotrajne baterije, Rowesys se nada da bi autonomni robot mogao raditi na poljima 24 sata dnevno.