316498179_852711632823600_3519694312151410770_n

Izašao je novi Freemanov dokumentarac: Hoće li kritike na nedavni nastup u Kataru ostaviti trag?

GREEN_300_listici_sredina

Poljuljana vjera u omiljenog glumca i naratora

Tek dva dana nakon nastupa na otvaranju Svjetskog prvenstva u Kataru, na Netflixu je izašao dokumentarac "Our universe" u kojem je glumac Morgan Freeman glavni narator. Nastup na najkontroverznijem nogometnom turniru do sad izazvao je salve kritika na Freemanov račun, a postavlja se pitanje hoće li to naštetiti ugledu i popularnosti omiljenih dokumnetarnih serija?!

Zasigurno već znate onu: “Da Morgan Freeman prepriča kako se suši boja na platnu, ljudi bi sa zanimanjem slušali, kao da priča o nekom svjetskom čudu”. Ovako otprilike možemo opisati lik i djelo ovog Oskarovca koji nas već godinama očarava svojim kako glumačkim, tako i naratorskim sposobnostima, a to ponovno čini i u najnovijoj dokumentarnoj seriji na Netflixu “Our Universe”.

Serija od šest epizoda premijerno je prikazana na streaming platformi samo dva dana nakon otvorenja Svjetskog nogometnog prvenstva u Kataru gdje je i 85-godišnji Amerikanac imao prilike nastupati. I to za mnoge poprilično neuspješno. Pod neuspješno nitko ne misli kako je njegov nastup tehnički i izvedbeno bio loš, to teško da se Morganu može dogoditi, već je samo njegovo pojavljivanje na najkontroverznijem nogometnom prvenstvu izazvalo negodovanje obožavatelja. “The Calling” naziv je govora koji je Freeman izveo u Kataru napominjući kako su se svi tamo okupili u jedno veliko pleme. Morgan je u svom govoru pozivao na prihvaćanje različitosti, na mjestu gdje vlada šerijatski zakon, gdje su brojni radnici tijekom gradnje stadiona i prateće infrastrukture bili izrabljivani, a mnogi su poginuli zbog nehumanih uvjeta rada.

Govor je navukao brojne kritike kako je Freeman “prodana duša”. “Jako sam razočarana što dosad omiljeni lik vidim na ceremoniji otvaranja Svjetskog prvenstva”, “Ne mogu vjerovati da je nakon svega pristao oprati savjest kršitelja ljudskih prava i korumpirane homofobne klike iz Svjetske nogometne federacije i Katara”, “Nedostatak morala vodi u pakao”, “Krvavi novac nikome nije donio radost i sreću”, samo su neki od komentara, a hoće li to naštetiti ugledu ovom omiljenom naratoru dokumentaraca?

Ljepote različitosti svakako su misao vodilja i dokumentaraca u kojima je Morgan narator pa tako “Our Universe” otvara jedan sasvim novi svijet i gledatelje uvlači u jednu sasvim novu dimenziju i potpuno novo upoznavanje našeg svijeta. U svakoj 45-minutnoj epizodi, gledatelji mogu doživjeti zadivljujuće snimke prirode kroz kako tvrde stručnjaci, “leću magičnog realizma”. Prekrasne fotografije prirode često su snimane anamorfnim lećama, a zatim kombinirane s “kozmičkim” specijalnim efektima, animacijom i CGI-jem, u nastojanju da se “istraže veze koje pokreću naš prirodni svijet”. Prva epizoda, “Chasing Starlight” fokusirana je primjerice na geparda koji lovi plijen kako bi nahranio svoje mladunce u Serengetiju. Epizoda povezuje iskustvo geparda sa suncem, podsjećajući gledatelje koliko su moćne veze između različitih dijelova svemira.

“Autoritet Morgana Freeman i poznavanje tog “Božjeg glasa” bilo nam je itekako važno da bude u seriji. Bili smo iznenađeni koliko je Morgan bio angažiran u tom svijetu prirode. Stvarno je shvatio zadatak i uživao je u njemu. Bilo je to jedno vrlo zajedničko iskustvo, a zahvaljujući Freemanu imalo se i mnogo toga za dodati scenariju”, izjavili su za strane medije izvršni producenti. Kakav će utjecaj Morganovo pojavljivanje na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Kataru imati na gledanost nove dokumentarne serije zasad je teško još uvijek predviđati, ali svakako je činjenica da je njegov nastup na nehumanom mundijalu imao odjek, ali i ostavio trag.

PHOTOS BY: Fenwick Iribarren Architects, Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.