Japan još jednom pokazuje koliko je napredna zemlja. Jedna zelena inovacija koja nam se posebno svidjela su novine napravljene od recikliranog papira koji u sebi sadrži sjemenke, a mogu se posaditi u zemlju nakon što ih pročitate. “Zelene novine” izumio je izdavač poznatog japanskog dnevnika The Mainichi Shimbunsha.
Nije novost da se papir može zasaditi. Na tržištu je već nekoliko godina i mješavina je recikliranog papira, vode i sitnog cvijeća ili sjemenki začinskog bilja (može se lako napraviti i kod kuće). Ovo daje mogućnost da se papir ponovno upotrijebi na vrlo kreativan način. Naime, ovakve novine nakon što završite s čitanje trebate natrgati na male komadiće, posaditi u zemlju i zaliti vodom. Nakon nekoliko tjedana niknut će bilje.
Ekološke novine
Ideju je osmislila Dentsu Inc, jedna od najvećih japanskih reklamnih agencija, koja radi s The Mainichi. Zelene novine nisu prva održiva inicijativa japanskog dnevnika. Njegova predanost zaštiti okoliša već je dobro poznata zahvaljujući prethodnoj reklamnoj kampanji o donacijama vode za stanovništvo koje nema pristup pitkoj vodi.
Kako kažu iz ovog dnevnika, nije im cilj samo pružiti informacije nego žele pomagati u rješavanju globalnih problema.
Ekološki prihvatljive novine doživjele su veliki uspjeh, nakladu od više od četiri milijuna primjeraka dnevno diljem zemlje i prihod od oko 80 milijuna jena, što je ekvivalent od cca 700.000 eura. Inicijativa je uključila i škole, kako bi se podigla svijest djece o pitanjima zaštite okoliša i naučila ih važnosti recikliranja.
S više od četiri milijuna primjeraka koji cirkuliraju svaki dan diljem zemlje, inicijativa je naglasila sposobnost novinske industrije da dopre do šire javnosti i da skrene pozornost na temu zaštite okoliša.
Svake godine se za novine potroši 95 milijuna stabala. U međuvremenu, internet je dramatično utjecao na to kako ljudi konzumiraju vijesti, a čitanost tiskanih izdanja naglo je opala. Redizajniranje i ponovno osmišljavanje utjecaja novinske industrije na okoliš moglo bi biti transformativno ne samo za sam okoliš, već i za izdavačku industriju.