Iz ovih novina može niknuti bilje. Dnevno se proda 4 milijuna primjeraka!

GREEN_300_listici_sredina

Od drveta do začinskog bilja

Što radite s novinama kada završite s čitanjem? Staviti u kantu za recikliranje? Spremiti za zamatanje poklona? Jedna japanska izdavačka tvrtka došla je na ideju da tamošnji stanovnici od novina uzgoje začinsko bilje.

Japan još jednom pokazuje koliko je napredna zemlja. Jedna zelena inovacija koja nam se posebno svidjela su novine napravljene od recikliranog papira koji u sebi sadrži sjemenke, a mogu se posaditi u zemlju nakon što ih pročitate. “Zelene novine” izumio je izdavač poznatog japanskog dnevnika The Mainichi Shimbunsha.

Nije novost da se papir može zasaditi. Na tržištu je već nekoliko godina i mješavina je recikliranog papira, vode i sitnog cvijeća ili sjemenki začinskog bilja (može se lako napraviti i kod kuće). Ovo daje mogućnost da se papir ponovno upotrijebi na vrlo kreativan način. Naime, ovakve novine nakon što završite s čitanje trebate natrgati na male komadiće, posaditi u zemlju i zaliti vodom. Nakon nekoliko tjedana niknut će bilje.

Novina

Ekološke novine

Ideju je osmislila Dentsu Inc, jedna od najvećih japanskih reklamnih agencija, koja radi s The Mainichi. Zelene novine nisu prva održiva inicijativa japanskog dnevnika. Njegova predanost zaštiti okoliša već je dobro poznata zahvaljujući prethodnoj reklamnoj kampanji o donacijama vode za stanovništvo koje nema pristup pitkoj vodi.

Kako kažu iz ovog dnevnika, nije im cilj samo pružiti informacije nego žele pomagati u rješavanju globalnih problema.

Ekološki prihvatljive novine doživjele su veliki uspjeh, nakladu od više od četiri milijuna primjeraka dnevno diljem zemlje i prihod od oko 80 milijuna jena, što je ekvivalent od cca 700.000 eura. Inicijativa je uključila i škole, kako bi se podigla svijest djece o pitanjima zaštite okoliša i naučila ih važnosti recikliranja.

S više od četiri milijuna primjeraka koji cirkuliraju svaki dan diljem zemlje, inicijativa je naglasila sposobnost novinske industrije da dopre do šire javnosti i da skrene pozornost na temu zaštite okoliša.

Svake godine se za novine potroši 95 milijuna stabala. U međuvremenu, internet je dramatično utjecao na to kako ljudi konzumiraju vijesti, a čitanost tiskanih izdanja naglo je opala. Redizajniranje i ponovno osmišljavanje utjecaja novinske industrije na okoliš moglo bi biti transformativno ne samo za sam okoliš, već i za izdavačku industriju.

PHOTOS BY: yoshinakaono.com / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.