daniil-lobachev-mxAcyOIKKUo-unsplash

Iz MUP-a najavljuju nova pravila za vozače električnih romobila

GREEN_300_listici_sredina

Sve češće prometalo za koje se uvodi zakon

Voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa pri Ministarstvu unutarnjih poslova, Josip Mataija, najavio je nova pravila za vozače električnih romobila, a neki od njih odnose se i na obavezne kacige, kao i zabranu prevoženja djece na električnom romobilu.

Gostujući u emisiji Dobro jutro Hrvatska, na HRT-u, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa pri Ministarstvu unutarnjih poslova, Josip Mataija, najavio je nova pravila za vozače električnih romobila. Kako je kazao, uz električne romobile, pojavili su se i segveji, monocikli te “raznorazne naprave” koje bi trebalo svrstati u neku određenu kategoriju vozila.

Posljednjih godina sve veću popularnost dobili su i električni romobili, a vezano uz takva vozila u proceduri su i neke izmjene dopune zakona o sigurnosti prometa na cestama. “Nadamo se da bi uskoro taj zakon trebao stupiti na snagu. Pojavila se nova kategorija vozila koje prije nije bilo, ne samo električni romobili, nego i segveji, monocikli i raznorazne naprave, koje je trebalo svrstati u određenu kategoriju vozila. Mi smo ih svrstali u osobna prijevozna sredstva. To su vozila koja ne smiju biti jača od 0,6 kW i ne smiju imati brzinu veću od 25 km/h. Za njih neće trebati vozačka dozvola. Za one koji mogu voziti većim brzinama, vozači će morati proći proces homologacije”, rekao je Mataija u emisiji.

Kako je istaknuo, morali su propisati pravila i odredbe tko može upravljati tim vozilima. “Kaciga će biti obavezna za sve, a smjet će se kretati biciklističkim stazama i biciklističkim trakama, no, svi znamo da tih traka i staza nema svugdje. Ako iste ne postoje, moći će se kretati nogostupom. Tu će morati biti vrlo oprezni i prilagoditi brzinu uvjetima te paziti na pješake. Ako na određenim dionicama županijskih, lokalnih i nerazvrstanih cesta postoji promet u signalizaciji, uz suglasnost MUP-a, oni će se i na takvim manjim prometnicama moći kretati”, objasnio je. Najčešći uzrok prometnih nesreća, ističe Mataija, i dalje je brzina. “Prošle godine smo zbog brzine imali 40 posto smrtno stradalih osoba. Još uvijek je brzina ključni problem, tako da u postupanju najveću pozornost usmjeravamo na brzinu, ne samo represivno, nego i preventivno. Treba ju prilagoditi i razmisliti o svojoj vožnji. Teško je očekivati da, ako divljate, nitko neće pogriješiti”, kaže Mataija. Dodaje kako s novim zakonom na romobilima, motociklima i mopedima više neće biti dozvoljeno prevoženje drugih osoba, pogotovo djece. “Najčešće djecu prevoze sami roditelji. Oni bi trebali biti svjesni kolika je to opasnost. I na kratkim relacijama se događaju teške prometne nesreće”, zaključio je Mataija.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.