INTERVJU: Benedikt Laufenberg o izazovima i prilikama na putu prema održivom poslovanju

Više od desetljeća u Beiersdorfu

Benedikt Laufenberg početkom godine preuzeo je funkciju Country Managera za Adriatic regiju u kompaniji Beiersdorf, koja stoji iza nekih od najpoznatijih svjetskih brendova poput NIVEA-e i Eucerina.

S više od desetljeća iskustva unutar iste tvrtke, ulogu preuzima s dubokim razumijevanjem različitih tržišta i poslovnih funkcija: od prodaje i financija do strategije i regionalnog upravljanja.

U fokusu njegova mandata su održivi rast, digitalna transformacija i snažnija povezanost s lokalnim potrošačima. No, jednako važni su i društveni aspekti poslovanja: briga za zajednicu, podrška raznolikosti i inicijative koje idu “izvan njege kože”, poput globalne misije NIVEA CONNECT. Laufenberg pritom ne govori isključivo o poslovnim ciljevima, već i o osobnoj motivaciji da kompanija ostavi pozitivan trag: i ekološki i društveni.

Laufenberg nam je u nedavnom razgovoru otkrio sve o izazovima i potencijalima tržišta regije, ambicioznim planovima u području održivosti te vrijednostima koje želi njegovati u novom profesionalnom poglavlju:

Već ste više od desetljeća u Beiersdorfu, radeći u različitim funkcijama. Kako vas je to putovanje pripremilo za novu ulogu Country Managera za Adriatic regiju i koji su vam glavni ciljevi u toj ulozi?

Tijekom proteklih 14 godina u Beiersdorfu imao sam priliku upoznati poslovanje iz više perspektiva, kako u međunarodnom kontekstu, tako i na razini lokalnih tržišta. Prošao sam kroz ključne pozicije u prodaji, financijama, strategiji i regionalnom vodstvu, a svaka mi je pozicija donijela nova znanja i iskustva.

Sada, preuzimajući vodstvo nad Adriatic regijom, smatram da su ta raznolika iskustva moja prednost. Adriatic regija odlikuje se iznimnom raznolikošću. Svako tržište ima svoje specifične dinamike, potrošačke navike i potencijale. Moj je cilj strateški iskoristiti te razlike kako bismo inspirirali potrošače, dodatno proširili tržišnu poziciju i osigurali održivi rast.

Kad već govorimo o održivom rastu, Beiersdorf je postavio ambiciozne ciljeve u području održivosti. Možete li nam reći više o tome što radite na tom polju?

To je točno, održivost je jedan od naših najvećih prioriteta u Beiersdorfu i ključni stup naše korporativne strategije “Win with Care”: naš je jasan cilj postati predvodnik u zaštiti klime.

Fokusirani smo ne samo na smanjenje upotrebe plastike, već i na širenje asortimana proizvoda s održivijim pakiranjima i formulacijama. Interno također radimo na tome da poslujemo održivije, od optimizacije logistike do poticanja odgovornih praksi unutar naših timova. Svjesni smo da je to dugotrajan proces, ali potpuno smo mu posvećeni, korak po korak.

Kako osiguravate da vaše strategije donose željene rezultate?

Svjesni smo da je borba protiv klimatskih promjena ključni izazov našeg vremena.

Uz naš ambiciozni cilj postizanja Net Zero emisija (odobren od strane Science-Based-Targets-Initiative, SBTi), želimo do 2045. smanjiti apsolutne emisije stakleničkih plinova (GHG) za 90 % kroz cijeli naš lanac vrijednosti (scopes 1, 2 i 3). Dio tog cilja uključuje smanjenje emisija za 50 % do 2032.

Trenutno smo na dobrom putu, do kraja 2024. ostvarili smo smanjenje od 25,3 % u odnosu na baznu 2018 godinu. Taj napredak nam daje samopouzdanje, no znamo da je najveći izazov transformacija naših proizvoda, budući da oni čine više od 90 % naših emisija GHG.

Zato smo postavili ambiciozne ciljeve za proizvode do 2032., fokusirane na formulacije i pakiranja. Neka od tih rješenja već su na tržištu. Primjerice, NIVEA Soft sada dolazi s novom formulom koja rezultira s oko 40 % manjim emisijama. Od 2024., svi naši Body Care proizvodi dolaze u ambalaži koja je ~20 % lakša, čime značajno smanjujemo upotrebu plastike na bazi fosilnih goriva. Također, poznata NIVEA Creme limenka sadržava najmanje 80 % recikliranog aluminija, što značajno smanjuje ugljični otisak.

To su konkretni koraci i posvećeni smo tome da održivost postane stvarnost za naše potrošače, ne samo obećanje.

U Beiersdorfu održivost ne uključuje samo smanjenje utjecaja na okoliš, već i pozitivan društveni učinak. Koje ključne inicijative provodite u tom području?

Ponosan sam na naš trud da stvorimo pozitivan društveni učinak. Naša filozofija “Care Beyond Skin” podrazumijeva stavljanje ljudi u središte svega što radimo, bilo kroz razvoj inkluzivnih proizvoda, korišenje etičkih izvora sirovina ili podršku i osnaživanje naših timova.

Taj način razmišljanja proteže se i na angažman u zajednici, gdje podržavamo lokalne inicijative koje promiču dobrobit, obrazovanje i otpornost.

U Beiersdorfu strastveno njegujemo raznoliko i inkluzivno okruženje koje slavi sve naše potrošače. Osnažujemo pojedince da pridonesu, razvijaju se i napreduju, potičući duh suradnje i inovacije. Prihvaćanjem različitih perspektiva proširujemo razumijevanje prema potrošačima, potičemo revolucionarne ideje i stvaramo transformativni učinak. Nastavit ćemo pobjeđivati s pažnjom, integritetom i hrabrošću kako bismo osigurali da Beiersdorf, kao i cijela industrija, ide prema održivom uspjehu.

Na koji projekt ste posebno ponosni i kako on odražava širu viziju Beiersdorfa o njezi i održivosti?

Jedna inicijativa koja mi se posebno ističe je NIVEA CONNECT. To je globalna društvena misija našeg brenda koja se bavi jednim od najvažnijih, a često zanemarenih izazova današnjice: društvenom izolacijom. Kao brend čiji su temelji izgrađeni na njezi, NIVEA je napravila hrabar iskorak izvan njege kože kako bi se posvetila emocionalnoj i mentalnoj dobrobiti pojedinaca i zajednica diljem svijeta.

Ova inicijativa je pokrenuta kao odgovor na zabrinjavajuće podatke. Globalno istraživanje koje je provela NIVEA pokazalo je da 86 % ispitanika vjeruje da su društvena izolacija i usamljenost sve veći problem. Svaka četvrta osoba osjeća se izolirano, a svaka peta nema bliskog prijatelja. Gotovo polovica ispitanika osjetila je pogoršanje fizičkog zdravlja, dok je 53 % prijavilo pogoršanje mentalnog stanja. Najugroženije skupine su mladi od 16 do 24 godine, hibridni radnici i intenzivni korisnici društvenih mreža.

Cilj NIVEA CONNECT-a je smanjiti stigmu oko usamljenosti, potaknuti značajne međuljudske veze i osnažiti ljude da potraže i pruže podršku.

U Hrvatskoj je ova misija zaživjela kroz partnerstvo sa Savezom društava “Naša djeca”, u sklopu kojeg smo pokrenuli projekt “Mala škola dobrih osjećaja”, koji pomaže djeci da razviju emocionalnu inteligenciju, empatiju i otpornost, osobito nakon pandemije i povećane digitalizacije. U Srbiji, pod okriljem NIVEA CONNECT-a, nastavljamo dugogodišnju suradnju sa SOS Dečijim selima Srbije kroz program “Jačanje porodice”, koji pruža ključnu podršku ranjivim obiteljima suočenima s izazovima modernog roditeljstva i stvara sigurna i stabilna okruženja u kojima djeca mogu rasti i napredovati.

Za mene NIVEA CONNECT savršeno utjelovljuje ono što mislimo kad kažemo “Care Beyond Skin”. Radi se o projektu koji odražava našu vjeru da održivost nije samo u ekološkim ciljevima, već i u njegovanju ljudskih odnosa i izgradnji uključivih, suosjećajnih zajednica.

Osim održivosti, na koju temeljnu vrijednost ste najponosniji?

Briga je u središtu svega što radimo, a posebno sam ponosan na način na koji živimo tu vrijednost. Jedna od temeljnih vrijednosti koja mi je također osobno iznimno važna je inkluzivnost. Vjerujemo da bi se svatko trebao osjećati viđeno, saslušano i cijenjeno, unutar naše tvrtke i izvan nje.

Kako inkluzivnosti prenosite na Adriatic regiju?

Prošle godine s ponosom smo podržali Pride u Ljubljani, a ove godine planiramo podržati Pride u Zagrebu. To je za nas važan način da stanemo uz LGBTQ+ zajednicu i potaknemo prihvaćanje i poštovanje te time doprinesemo inkluzivnijem društvu. Želimo nastaviti s takvim inicijativama i u ostatku regije.

Uključivost ne vidimo samo kao vrijednost, već i kao odgovornost, bilo kroz našu radnu kulturu, aktivnosti u zajednici ili partnere s kojima surađujemo. Riječ je o stvaranju sigurnog i otvorenog okruženja u kojem ljudi mogu napredovati, biti ono što jesu i povezivati se s drugima na smislen način.

PHOTOS BY: Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.