Bz3-Mq3h0uh

Inicijativom građana glavni grad dežele dobio 90 novih bicikala

GREEN_300_listici_sredina

Klara Modrić

Vožnja po 300 kilometara dugoj stazi

Jeste li spremni za novi oblik šopingiranja po Ljubljani?

Prošlo je nekoliko godina otkako se Ljubljana premetnula u sam vrh europskih bike-friendly gradova koji svake godine vidno ulaže u biciklističku infrastrukturu. S početnih 73 kilometara označenih biciklističkih staza, danas broje čak 300 kilometara staza duž kojih građani svakodnevno prolaze bilo da obavljaju dnevne obaveze, prevoze se od jedne do druge lokacije ili se pak rekreiraju što je postala jedna od najpopularnijih tjelovježbi u gradu. Praktičnost, ekonomičnost i održivost samo su neke od prednosti ovog ljubimca na dva kotača, a građani slovenskog glavnog sve češće se odlučuju na upravo taj, zdravi način prijevoza. Posjedovanje vlastitog bicikla gotovo da nije niti potrebno jer je sve veći broj biciklističkih punktova gdje se oni mogu iznajmiti, a sukladno broju kilometara staza u gradu zmajeva raste i broj pick-up lokacija s biciklima. Ljubljanski biciklistički sharing sistem “BicikeLJ” u grad je postavio 90 novih bicikala i ukupno sada ima njih 720 na čak 72 lokacije u gradu.

Nove lokacije gdje se mogu pokupiti bicikli su i Kolezija javni bazeni, autobusna stanica Viško Polje, igralište Koseški Bajer, autobusna stanica Kompas, Dravlje, bilzu groblja Polje i mnoge druge, a zanimljivo je kako su punktove kod Lidla i industrijske zone Rudnik jedne od popularnijih shopping odredišta i hrvatskih kupaca sufinancirale uprave trgovina pa će tako i hrvatski zaljubljenici u bicikliranje moći nesmetano obilaziti slovenske trgovine bez da se od jednog do drugog shopping centra moraju prevoziti automobilom.
Nove biciklističke lokacije postavljene su na inicijativu građana Ljubljane, a iduće godine mogla bi im se ostvariti još jedna želja kada grad planira devet novih priključnih stanica u suradnji s tvrtkama Lek, Hofer, Supernova, Ikea i Butan Plin što bi praktički cijeli grad spojilo biciklističkom rutom.

Za usporedbu, Zagreb je prije dvije godine imao 270 kilometara označene biciklističke staze, a pick up lokacija bicikala iz godine u godinu ima sve više. Tomu je pridonijela i situacija s pandemijom koja je kako sve pa tako i Hrvate potakla da sve češće sjedaju na bicikl. Osim nestašice kućnih potrepština, prvi val pandemije ostavio je za sobom i prazne police odjela s biciklima, a time potaknuo i čelne ljude da u gradove postave što više punktova s biciklima. Primjer glavnih gradova Europe slijedio je i glavni grad Primorsko goranske županije koji je dobio svoje prve pick up lokacije s biciklima, što je za Rijeku potpuna novost s obzirom na to da je taj grad zbog velikih uzbrdica slovio kao jedan od najneprilagođenijih za dnevnu vožnju biciklom.
Nadajmo se kako će mnogima u budućnosti Ljubljana biti uzor da je inicijativa građana sa željom za zdravim životom itekako isplativa kako za njih same, tako i za okoliš.

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2021 © Sva prava pridržana GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.