210304_sporazum (1)

INA i Grad Zagreb surađuju na uvođenju vodika u javni gradski prijevoz

GREEN_300_listici_sredina

Ekološki prihvatljivo gorivo

Zagreb bi za dvije do tri godine trebao dobiti prvih 20 autobusa za javni prijevoz na vodik.
Danas su, 4. ožujka, na ZET-ovom Autobusnom pogonu u Podsusedu potpisani Sporazumi o suradnji Grada Zagreba i INE te Grada Zagreba i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. kojima se potpisnici obvezuju na usku suradnju na uvođenju vodika kao ekološki prihvatljivog goriva za čista i energetski učinkovita vozila u voznom parku ZET-a.
 “S ponosom mogu reći da, zajedno s našim kolegama i partnerima, radimo na sveobuhvatnoj pripremi uvođenja čistih i održivih tehnologija bez emisija stakleničkih plinova u naš ZET – jednu od ključnih karika zagrebačke infrastrukture. Ovaj projekt je početak snažnog investicijskog i modernizacijskog ciklusa za ZET u kontekstu promicanja čistih i održivih tehnologija bez emisija – u potpunosti u skladu sa svim lokalnim i nacionalnim strategijama i odrednicama na temu.”, kazala je zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost gradonačelnika Grada Zagreba dr.sc. Jelena Pavičić Vukičević. Podsjetila je Grad Zagreb nedavno pokrenuo proces sveobuhvatne revizije i usklađenja svih energetskih i klimatskih politika Grada s nadolazećim Europskim klimatskim zakonom.

 Pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić je istaknula da je Grad Zagreb prvi i jedini grad u RH i okolici koji ide u sustavno planiranje primjene vodika u javnom prometu. “Počeli smo s radom u lipnju prošle godine i očekujemo uspješan završetak ovog djela procesa, same analize postojećeg stanja i pripreme za uvođenje vodikovih tehnologija do kraja lipnja ove godine, a pri tom maksimalno koristeći sve buduće izvore financiranja vezane za Zeleni plan za Europu, sredstva Fondova EU i Mehanizma za oporavak i otpornost “, rekla je pročelnica Jozić. Dodala je da ZET-ovu autobusnu flotu čine 441 autobus, prosječne starosti 10,9 godina koji godišnje pređu oko 29 milijuna kilometara. “U proteklih nekoliko godina napravili smo modernizaciju djela autobusne flote s novim EURO VI i CNG autobusima, ali u razdoblju pred nama, nužan je zaokret ka vozilima bez emisija”.

 U ime INE Sporazum su potpisali članovi Uprave Darko Markotić te Niko Dalić. Potpisnici sporazuma zajednički će raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba kao i na razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka. Ovaj projekt dio je sveobuhvatnog doprinosa klimatskoj neutralnosti Republike Hrvatske odnosno Europske unije.
Da podsjetimo, Grad Zagreb je, temeljem Zaključka o prijavi projekta primjene vodikovih tehnologija na otvoreni poziv “Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking Projekt Development Assistance – FCH JU PDA” uspješno prijavio projekt iz područja čiste urbane mobilnosti, točnije čistog javnog gradskog prijevoza zajedno s partnerima projekta “INA Vodik” koji Grad Zagreb provodi od 2018. zajedno s INA-om d.d. i Zagrebačkim električnim tramvajem d.o.o.

PHOTOS BY: Zagreb.hr, Zet.hr, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.