210304_sporazum (1)

INA i Grad Zagreb surađuju na uvođenju vodika u javni gradski prijevoz

GREEN_300_listici_sredina

Ekološki prihvatljivo gorivo

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Zagreb bi za dvije do tri godine trebao dobiti prvih 20 autobusa za javni prijevoz na vodik.
Danas su, 4. ožujka, na ZET-ovom Autobusnom pogonu u Podsusedu potpisani Sporazumi o suradnji Grada Zagreba i INE te Grada Zagreba i Zagrebačkog električnog tramvaja d.o.o. kojima se potpisnici obvezuju na usku suradnju na uvođenju vodika kao ekološki prihvatljivog goriva za čista i energetski učinkovita vozila u voznom parku ZET-a.
 “S ponosom mogu reći da, zajedno s našim kolegama i partnerima, radimo na sveobuhvatnoj pripremi uvođenja čistih i održivih tehnologija bez emisija stakleničkih plinova u naš ZET – jednu od ključnih karika zagrebačke infrastrukture. Ovaj projekt je početak snažnog investicijskog i modernizacijskog ciklusa za ZET u kontekstu promicanja čistih i održivih tehnologija bez emisija – u potpunosti u skladu sa svim lokalnim i nacionalnim strategijama i odrednicama na temu.”, kazala je zamjenica gradonačelnika koja obnaša dužnost gradonačelnika Grada Zagreba dr.sc. Jelena Pavičić Vukičević. Podsjetila je Grad Zagreb nedavno pokrenuo proces sveobuhvatne revizije i usklađenja svih energetskih i klimatskih politika Grada s nadolazećim Europskim klimatskim zakonom.

 Pročelnica Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša Mirka Jozić je istaknula da je Grad Zagreb prvi i jedini grad u RH i okolici koji ide u sustavno planiranje primjene vodika u javnom prometu. “Počeli smo s radom u lipnju prošle godine i očekujemo uspješan završetak ovog djela procesa, same analize postojećeg stanja i pripreme za uvođenje vodikovih tehnologija do kraja lipnja ove godine, a pri tom maksimalno koristeći sve buduće izvore financiranja vezane za Zeleni plan za Europu, sredstva Fondova EU i Mehanizma za oporavak i otpornost “, rekla je pročelnica Jozić. Dodala je da ZET-ovu autobusnu flotu čine 441 autobus, prosječne starosti 10,9 godina koji godišnje pređu oko 29 milijuna kilometara. “U proteklih nekoliko godina napravili smo modernizaciju djela autobusne flote s novim EURO VI i CNG autobusima, ali u razdoblju pred nama, nužan je zaokret ka vozilima bez emisija”.

 U ime INE Sporazum su potpisali članovi Uprave Darko Markotić te Niko Dalić. Potpisnici sporazuma zajednički će raditi na razvoju prvog projekta uvođenja flote od 20 gradskih autobusa s pogonom na vodik te odgovarajuće infrastrukture za punjenje na području grada Zagreba kao i na razvoju detaljnog programa primjene vodikovih tehnologija i gorivnih članaka. Ovaj projekt dio je sveobuhvatnog doprinosa klimatskoj neutralnosti Republike Hrvatske odnosno Europske unije.
Da podsjetimo, Grad Zagreb je, temeljem Zaključka o prijavi projekta primjene vodikovih tehnologija na otvoreni poziv “Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking Projekt Development Assistance – FCH JU PDA” uspješno prijavio projekt iz područja čiste urbane mobilnosti, točnije čistog javnog gradskog prijevoza zajedno s partnerima projekta “INA Vodik” koji Grad Zagreb provodi od 2018. zajedno s INA-om d.d. i Zagrebačkim električnim tramvajem d.o.o.

PHOTOS BY: Zagreb.hr, Zet.hr, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Napravi nešto zeleno već danas.

Klikni „prijavi se“
i na pravom si putu!

Copyright 2022 © Sva prava pridržana - GREEN.HR

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.