5_Ekstremna-hladnoca-i-surovi-uvjeti-kako-sam-elektricnim-biciklom-obisao-svijet__GordanSvilar-4-1536x1024

Hrvoje, Ena i Max proputovali su cijeli svijet: ‘Kada ideš u prirodu, ostavi ju boljom nego što si ju pronašao’

GREEN_300_listici_sredina

Došao sa svojim psima - Enom i Maxom

Njegova prva putovanja bila su posebno skromna, potpuno nemjerljiva s kasnijim ekspedicijama. Obišao je cijeli svijet, a na brojnim putovanjima upoznao mnoštvo ljudi, a ponajviše samoga sebe. On je Hrvoje Jurić koji je u potpunosti oduševio sve posjetitelje najvećeg festivala održivosti u ovom dijelu Europe.

Na električnom biciklu je u 133 dana obišao svijet, prešao 29 tisuća kilometara i tako srušio Guinnessov rekord. Hrvoje Jurić ne voli se uklopiti tek u jedno zanimanje, budući da je on i vrsni fotograf, biciklist te putopisac. Od najranije dobi odlučio je posvetiti se istraživanju nepoznatih krajeva, a na putovanjima mu društvo rade njegova dva psa. No, što ga je to potaknulo za ovo putovanje života? Na Greencajtu je podijelio svoja iskustva s brojnih putovanja te otkrio na koje je sve opasnosti nailazio, kako je voziti po ekstremnoj hladnoći zabačenim cestama te kakvim je primjerima klimatskih promjena svjedočio vlastitim očima.

“Moja prva putovanja su bila jako skromna, nemjerljiva s kasnijim ekspedicijama. 2013. godine sam prvi put došao do Nordkappa, mjesta za koje nisam uopće znao da postoji do godinu-dvije prije nego što sam krenuo na put. Hodao sam po rubu, ali sam želio vidjeti koje su moje granice pa sam se odlučio ponovno ići do Nordkappa – ovaj put zimi. Naišao sam na brojne izazove i prepreke, našao se usred snježne oluje iz koje sam jedva izašao žive glave. O tom putovanju sam napisao i knjigu “Cestom Leda do Kraja Svijeta”, a promovirao sam je tako da sam, putujući biciklom, nosio knjigu u ruksaku i promovirao je tako da sam išao od vrata do vrata“, ispričao je Jurić.

‘Prodao sam očev auto’

Priprema za ekspediciju kojom je Jurić napravio krug oko svijeta trajala je gotovo tri godine, a u nju je uložio praktički sve. Iako nije bio prvi kojem je to uspjelo to ga nikad nije sputavalo te je na kraju oborio i rekord.

“Kako bih se pripremio za put oko svijeta, trčao sam razne polumaratone i maratone. Prodao sam očev auto kako bih kupio šator. Sve što sam ikada imao sam uložio kako bi mogao financirati taj megalomanski pothvat. Uputio sam se prema Vladivostoku, promijenio osam vremenskih zona, imao dvije prometne nesreće, a jedan od mojih najvećih izazova je svakako bila vožnja po zaleđenom Sibiru”, izjavio je Jurić te dodao kako cilj puta oko svijeta nije destinacija, nego putovanje na kojem je upoznao brojne interesantne ljude te istražio razne kulture. Svoja je putovanja dokumentirao u nekoliko popularnih knjiga, među kojima su: “Biciklom kroz Aziju” i “Pješice kroz Južnu Ameriku” te “Na rubu”, koja opisuje njegov put oko svijeta.

‘Imam osjećaj da smo se udaljili od prirode’

Jurić se osvrnuo i na budućnost te nove ciljeve koji su pred njim:

“Nakon korone i ostavljanja svega što sam imao kako bih otišao na put oko svijeta, jedini posao koji sam mogao naći je rad na crno na baušteli. Prošle godine sam prodao kuću, moja dva psa i ja smo stalno u prirodi gdje se osjećamo kao doma. Nastavljamo s putovanjima pa smo tako prošle godine išli fotografirati polarna svjetla. Za kraj, trudim se objasniti ljudima da smo došli iz prirode, a imam osjećaj da smo udaljili od nje. Kada ideš u prirodu, ostavi ju boljom nego što si ju pronašao. To je neki moj skroman doprinos društvu”, zaključio je Jurić.

PHOTOS BY: PR / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.