Vodik – gorivo budućnosti

GREEN_300_listici_sredina

Velika predviđanja za zeleni vodik

Povećani troškovi proizvodnje i drugačiji pristup poslovanju doveli su do potražnje za novim tipom energije

U proteklih 10 mjeseci, globalna potrošnja zelene energije kao i vodika, nevjerojatno je porasla. Zeleni hidrogen koji dolazi kao spoj s drugim plinovima, smatra se jednom od najoptimalnijih alternativa u svijetu, posebno u utrci današnjice koja zahtjeva smanjenje ugljikova utiska. Kako su zbog cijene i dostupnosti i dalje na masovnom tržištu prisutni sivi i plavi vodik (sivi koji se dobiva iz goriva, a koji ostavlja veliki ispušni utisak te plavi, čije su ugljikove emisije mogu ponovno koristiti),  zeleni vodik je još poprilično potisnut iz masovne proizvodnje i samim time mu je pristup ka krajnjim korisnicima poprilično sužen. Ipak, veliki proizvođači poput Shella i NextEra Energyja sve su skloniji upravo upotrebi zelenog hidrogena.

Kroz istraživanja konzultantske agencije Wood Mackenzie, pokazalo se kako će cijena zelenog hidrogena pasti i do 64% do 2040. godine. “U nekim zemljama, poput Njemačke, to će doći i do 2030. godine. Rast cijena fosilnih goriva povećat će konkurentnost zelenog vodika, što će dodatno ojačati argumentaciju ove tehnologije u narednim godinama”, istaknuo je Ben Gallagher, Wood Mackenzie senior analitičar.

Dva najvažnija faktora troškova zelenog vodika su cijena obnovljive struje i stupanj iskorištavanja elektrolizera. Cijene su u padu, dok je stupanj iskorištavanja elektrolizera pojačan. Rafinerije nafte i kemijska postrojenja su danas najveći tragatelji za vodikom, a uskoro bi to mogle postati i velike trasporterske službe i trgovina.

“S obzirom na stupanj eksplicitne politike, korporativne i socijalne podrške koja je procvjetala 2020. godine, zeleni vodik uspješno će se razviti i ostvariti ogroman pad troškova proizvodnje.”, ističe Gallagher. Europska unija je postavila cilj od 40 gigavata elektrolizera, a 40 novih želi postaviti u žarištima obnovljivih izvora energije, poput sjeverne Afrike. EU je procijenila kako bi upravo plavi vodik mogao biti prijelazno gorivo prije nego što se industrija u potpunosti počne oslanjati na zeleni vodik. Također, EU će uključiti i subvencije na koje mnogi istraživači računaju. Jedan od prvih je Ørsted, velika danska tvrtka kojoj je u cilju uz pomoć javnih sredstava financirati projekt implementiranja zelenog vodika u promet Kopenhagena.

 

PHOTOS BY: Freepik / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.