CIbToGbFtgd

Gradsko oko promijeniti će pogled na grad koji teče

GREEN_300_listici_sredina

Smart city rješenje za gradske ulice

U glavnom gradu Primorsko goranske županije predstavljena je nova internet platforma "Gradsko oko" kojom bi se na brži način rješavale manje komunalne nepravilnosti, ali i kako bi se, tvrde iz Grada, zajedničkim snagama intenzivirala borba protiv vandalizma.

“Gradsko oko” besplatna je aplikacija posvećena dvosmjernoj komunikaciji s građanima, a putem nje građani na vrlo jednostavan način mogu prijavljivati različite komunalne probleme u sustav koji objedinjeno koriste sve nadležne institucije Grada Rijeke. Zaprima se najširi spektar komunalnih problema poput grafita i vandalizma do oštećenja asfalta, prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, problema s javnom rasvjetom, olupinama vozila na javnim površinama, nepropisno odbačenom otpadu i slično.

“Svjesni smo činjenice da će nam stići ogroman broj prijava i fotografija, no vjerujem da smo uspjeli složiti sustav koji će u kratkom roku moći odgovoriti što je sa zaprimljenom prijavom građana”, poručio je gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel. Pročelnica Odjela za komunalni sustav Irena Miličević naglasila je kako je problem vandalizma u gradu u posljednje vrijeme sve izraženiji, a najviše je zabilježeno uništavanje urbane opreme, poput autobusnih čekaonica, iscrtavanje grafita te odlaganje otpada na ilegalnim deponijima.

Aplikaciju koja bi mogla biti od velike pomoći gradu koji se već neko vrijeme bori s vandalizmom i drugim nepravilnostima u gradskim kvartovima razvila je tvrtka RI-ING NET s kojom Grad surađuje već dugi niz godina, a osim što je dostupna u vidu besplatne aplikacije za mobilne uređaje, moguće ju je koristiti i putem internet stranice rijeka.oko.hr.

Kako je kazao direktor tvrtke Marko Andrić, korištenje “Gradskog oka” je jednostavno. Nakon preuzimanja i pokretanja aplikacije ili pristupa internet stranici, slijedi jednostavna registracija, odabir grada Rijeke te prijava problema u nekoliko koraka – potrebno je učitati fotografiju problematike, navesti lokaciju/adresu, unijeti opis problema i podnijeti prijavu. Aplikacija omogućuje da prijavitelj ima ažurnu informaciju o stanju obrade njegove prijave, tko ju je zaprimio, te na prijavljeni e-mail ili SMS porukom na prijavljeni broj mobitela dobiva obavijest kada je prijava riješena.

Ukoliko prijavljeni slučaj nije u nadležnosti Grada i povezanih tvrtki, Riječanka ili Riječanin koji je prijavio problem bit će adekvatno obaviješten o tome kao i o tome kome je problem upućen na rješavanje te kontakt podatke navedene organizacije. Uz Rijeku, ovu aplikaciju zasad koristi tek preko desetak gradova Hrvatske među kojima su i Split, Koprivnica i Bjelovar.

PHOTOS BY: Unsplash, Instagram, Gradsko oko, Green.hr / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.