sforza-0040_mg_9667

Google od sada pomaže putnicima da biraju zelenije. Evo kako…

Održiva putovanja

Najpoznatija internetska tražilica od sada nudi opciju pretraživanja smještaja prema održivosti.

Najveća platforma za rezervaciju smještaja, Booking.com, je u lipnju ove godine objavila globalno istraživanje koje je razotkrilo nova očekivanja putnika: oko 83% od 29.000 ispitanika reklo je da smatra da su održiva putovanja vitalna, a 61% je primijetilo da je pandemija povećala njihov interes za održiva putovanja. Polovica ispitanika je dodala da nije lako pronaći hotel sa stvarnim ekološkim kredibilitetom i tu su potpuno u pravu. Hoteli i ostali smještaji koji shvaćaju održivost ozbiljno često to ne napominju na svim platformama za rezervacije ili im možda ni sama platforma ne nudi te opcije. S druge strane, ima i dosta onih koji se nazivaju zelenim samo zato što preskaču svakodnevno pranje ručnika.

Prema Google Trendsu, pojam “zeleni hotel” učetverostručio se u opsegu pretraživanja od ožujka 2020. godine, a povećao se i generalno opseg pretraživanja u vezi s ekološkim i održivim putovanjima i smještajnim objektima. Bilo je samo pitanje vremena kada će nam i sam Google pomoći u tome da odaberemo najbolje i najodrživije opcije tijekom naših putovanja i uživamo na odmoru bez grižnje savjesti. Već sada možete vidjeti u globalnim rezultatima pretraživanja smještaja da smještaji koji imaju oznaku u obliku lista pored naziva hotela su ekološki certificirani, odnosno da posjeduju značajne ekološke certifikate. To možete vidjeti tako da nakon što vam Google izbaci ime traženog objekta, kliknete na karticu “Pojedinosti o hotelu” gdje onda možete detaljno vidjeti specifične održive prakse objekta. Tamo možete vidjeti ako je smještaj uključen u očuvanje vode tvrtke, smanjenje otpada, energetsku učinkovitost i održive nabave. Možete vidjeti i da li objekt nudi vegetarijanske obroke, ako koristi stiropor ili plastične slamke za jednokratnu uporabu ili kakvu hotelsku kozmetiku nudi, je li jednokratna i slično.

Ovaj potez će putnicima ponuditi veću transparentnost protiv “greenwashinga”, koji je sve prisutniji i u ugostiteljstvu. “Radili smo u bliskoj suradnji s hotelima kako bismo saznali više o tome kako pristupaju održivosti i kako najbolje predstaviti te različite pristupe u našem proizvodu”, kaže Richard Holden, Googleov potpredsjednik za upravljanje proizvodima. “Standardizacija će biti ključna za poticanje potrošača da razumiju, vjeruju i poduzmu mjere na temelju informacija o održivosti koje pružamo.” Ova nova oznaka se ne dobiva olako jer se oslanja na 29 programa certificiranja kako bi uspostavili vjerodostojnost smještaja. Smještajni objekt mora imati niz mjera održivosti koje su pregledali stručnjaci. Među najstrožim ekološkim vjerodajnicama koje će Google prepoznati je EarthCheck. Osnovan 2000. godine od strane Australijskog istraživačkog centra za održivi turizam, ovaj benchmarking sustav stalno se ažurira prema najnovijim istraživanjima. Ostali značajni certifikati koje će Google priznati uključuju Green Key, LEED, Green Seal i Green Globe koji postoje već desetljećima, ali i novije certifikate kao što je Standard Green Growth 2050, koji od 2015. mjeri održivost hotela i odmarališta s više od 200 mjernih podataka.

Ova nova značajka pretraživanja je korak u pravom smjeru u pogledu smanjenja utjecaja turističke industrije na okoliš što se odnosi na iscrpljivanje prirodnih resursa zbog prekomjerne potrošnje, zagađenja i problema s otpadom. Prema Svjetskoj turističkoj organizaciji Ujedinjenih naroda, predviđa se da će se emisije ugljika iz turističkog sektora povećati za 25% do 2030. godine. Google ne staje tu već u suradnji s neprofitnom organizacijom Travalystom, koja se zalaže za održiva putovanja, je razvio i metodu za izračunavanje emisije ugljika iz zračnog prometa. Jednom kad se uspostave, putnici će moći vidjeti utjecaj svojih letova na okoliš. “Ova ažuriranja dio su naše obveze u sljedećem desetljeću da ulažemo u tehnologije koje pomažu našim partnerima i ljudima širom svijeta u donošenju održivih odluka”, objasnio je Richard Holden, Googleov potpredsjednik turističkih proizvoda. Osim ove nove Google značajke, postoje i brojne druge web stranice koje u ponudi imaju samo održive smještajne objekte kao što je Ecobnb,World Nomads ili Green Pearls.

PHOTOS BY: Pinterest / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.