Francuska zabranjuje kratke domaće letove i potiče ljude da putuju vlakovima

GREEN_300_listici_sredina

Miješane reakcije...

Francuski zakonodavci odlučili su zabraniti letove na kratke relacije unutar zemlje tamo gdje postoje alternative vlakovima čime pokušavaju smanjiti emisije ugljika.

Nakon duge rasprave, francuski zastupnici izglasali su obustavu svih domaćih letova na rutama kojima se izravnim vlakom može putovati za manje od 2,5 sata. Potezom koji je izazvao miješane reakcije, narodna skupština razrijedila je prijedlog koji je iznijela Građanska konvencija o klimi, koju je predsjednik Emmanuel Macron osnovao 2019. godine. Iako neki misle da je taj potez klimatska pobjeda, kritičari kažu da prebacivanje izvornog prijedloga pokazuje nesklonost zastupnika u borbi protiv klimatskih promjena.

Izvorni prijedlog htio je zabraniti sve letove do regija do kojih se vlakom može putovati za manje od četiri sata. Međutim, neke regije i zrakoplovne tvrtke usprotivile su se ovom prijedlogu. Ministar prometa Jean-Baptiste Djebbari rekao je da bi prijedlog od četiri sata negativno utjecao na neke zajednice.
Air France, koji obavlja brojne kratke domaće letove, također se oštro usprotivio prvotnoj mjeri nakon gubitka novca zbog ograničenja putovanja tijekom pandemije. Mjere bi mogle utjecati na putovanja između Pariza i ostalih gradova, uključujući Nantes, Lyon i Bordeaux. Zrakoplovne tvrtke širom svijeta ozbiljno su pogođene pandemijom koronavirusa, a internetska stranica Flightradar24 izvještava da je broj letova u prošloj godini pao za gotovo 42 posto u odnosu na 2019. godinu, piše BBC. Prošle se godina francuska vlada složili “posuditi” zrakoplovnoj kompaniji 7 milijardi eura pod uvjetom da zrakoplovna tvrtka mora odustati od nekih unutarnjih letova. Benjamin Smith, izvršni direktor Air Francea, kaže da se tvrtka obvezala smanjiti kratke letove za 40% do prosinca 2021. godine.

Dok su neki se bunili, drugi su pozdravili ovaj potez, čak pozivajući na dodatne zabrane domaćih letova. Francuska udruga potrošača UFC-Que Choisir rekla je u izjavi da su zastupnici trebali pristati na četiri sata u izvornom prijedlogu, a istovremeno spriječiti zrakoplovne kompanije da dižu cijene karata. Udruga je primijetila da po putniku zrakoplovi emitiraju emisiju ugljika 77 puta više od vlakova. Nadalje, primijetila je da su vlakovi mnogo jeftiniji i da do destinacije stižu u gotovo isto vrijeme kao i avioni. I druge zemlje rade na sličnim mjerama. Austrija je u lipnju 2020. uvela porez na kratke letove, a Nizozemska pokušava zabraniti kratke domaće letove od 2013. godine.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.