tobias-reich-UV3RF73x-v0-unsplash

Ovo je europski grad gdje auti nisu dobrodošli, a javni prijevoz je besplatan

GREEN_300_listici_sredina

Grad koji bi svima trebao služiti kao primjer

Heidelberg želi postati grad s nultom stopom emisija stakleničkih plinova. Budući da samo oko 20% stanovnika koristi automobil za svakodnevno kretanje gradom, a ostalih 80% hoda, vozi bicikl ili putuje javnim prijevozom, to bi uskoro mogao i postati...

Da vam se u vašem gradu osigura besplatni javni prijevoz, omoguće označene biciklističke staze i autobusi na hidrogenski pogon biste li svoje automobile ostavili kod kuće? Biste li mogli svoje dnevne obaveze organizirati prema rasporedu javnog prijevoza koji bi za vas bio besplatan?

O važnosti vožnje bicikala za zdravlje i okoliš pisali smo ranije pa nema potrebe ponavljati, ali ono što vam ovdje zvuči gotovo pa nevjerojatno do te mjere da ste ova pitanja shvatili kao onim retoričkim, na jugu Njemačke, točnije u gradu Heidelbergu ovakav način funkcioniranja se pokazalo kao stvarna praksa. Naime, taj je grad odlučan umanjiti utjecaj lokalnog stanovništva na planetu smanjivanjem njihove ovisnosti o automobilima.

Grad u službi prirode i ljudi

Grad dizajnira četvrti kako bi potaknuo šetnju i biciklizam, a stanovnicima koji se odreknu automobila nudi neograničen besplatan javni prijevoz na razdoblje od godinu dana. Tamošnji gradonačelnik Eckart Würzner u potpunosti je predan tome da se cijeli grad u kojem se nalazi najstarije njemačko sveučilište, okrene ka smanjenju štetnih emisija ugljikovog dioksida i da stvori jedan zdravi i ekološki prihvatljiv grad za život. Niz je poteza koje je Eckart Würzner potegao ne bi li se ovaj grad u južnoj Njemačkoj s preko 160 tisuća stanovnika pretvorio u što zeleniji grad.


“Ako želite koristiti automobil, odaberite opciju dijeljenja automobila s nekime, a ako pak ne možete koristiti zajedničke automobile jer živite predaleko i nema javnog prijevoza, onda koristite automobil, ali samo do željezničke stanice, a ne do centra grada”, savjetuje gradonačelnik svoje sugrađane.


Poticanje biciklizma

Također, Würzner nije u potpunosti pobornik električnih automobila, ali i na tom planu svojim sugrađanima dijeli pogodnosti pa tako ako se netko tamo odluči na kupnju električnog vozila, Grad daje bonus od 1,000 eura te još dodatnih 1,000 eura ako instaliraju punionicu.
Iako je ovaj njemački grad već krenuo s konkretnim radnjama na ekološkom uzdizanju, mnogi gradovi diljem Europe također pokušavaju ograničiti gradski promet vozilima u narednim godinama, a neki poput Stockholma i Stuttgarta već zabranjuju starija dizel vozila.

Među gradskim mjerama koje za cilj imaju da učine automobile nevažnima ili ih barem smanje na minimum u Heidelbergu su i izgradnja mostova koji će omogućiti biciklistima da zaobiđu zagušena područja ili prijeđu tamošnju rijeku Neckar, a da se ne moraju “gužvati” na prostoru namijenjenom motornim vozilima.

Ovaj grad kao iz nekog lijepog ekološkog sna smanjio je i potrošnju energije u školama i drugim gradskim zgradama za 50 posto u posljednjih deset godina, što nije mali podvig, jer su mnoge tamošnje građevine stare stotine godina. Heidelberg je tako postao primjer mnogima kako bi jedan europski, ali i svjetski grad u budućnosti trebao pa čak i morao izgledati ako želimo sačuvati planetu Zemlju.

PHOTOS BY: Unsplash, Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.