PERWOLL DONOSI

Etablirana domaća dizajnerica Ogi Antunac već desetljećima uspješno spaja održivost i etičnost

GREEN_300_listici_sredina

#RethinkFashion by Perwoll donosi intervju s poznatom dizajnericom

Ogi Antunac dizajnerica je brenda LINK by Ogi Antunac u čije su se kreacije zaljubile žene diljem svijeta. U intervjuu koji donosi #RethinkFashion by Perwoll, Ogi nam otkriva zašto stavlja veliku važnost na kvalitetu tkanina koje koristi, koje su njezine "zelene" navike i što možemo još očekivati iz njezine kreativne radionice...

Spora moda je raširena reakcija na brzu modu. Promišljena je, namjerna i holistička. To je također argument za zaustavljanje prekomjerne proizvodnje, prekompliciranih lanaca opskrbe i bezumne potrošnje. Pojam je prvi skovala autorica, aktivistica i profesorica Kate Fletcher koja definira sporu modu kao modu temeljenu na kvaliteti, a ne na vremenu. Drugi pioniri spore mode primjećuju da pokret potiče sporiju proizvodnju, ujedinjuje održivost s etikom i u konačnici poziva potrošače da ulažu u dobro izrađenu i dugotrajnu odjeću.

Cilj spore mode je potaknuti nas da promislimo o našem odnosu prema odjeći, a pokret ujedno radi na stvaranju industrije koja koristi planetu i svim ljudima. To isto želi i globalna kampanja #RethinkFashion by Perwoll koja vam donosi intervju s dizajnericom Ogi Antunac.

Naime, Ogi Antunac poznata je modna dizajnerica s respektabilnom inozemnom karijerom i vlasnica brenda LINK by Ogi Antunac. Dizajnerica je mnogima sinonim za uvijek inovativne kreativne momente i nove ideje, a odavno je u svoj rad spojila etičnost i održivost. Kvalitetni i prirodni materijali oduvijek su svojevrsni dizajnerski potpis brenda Link by Ogi, komadi unutar kolekcija funkcioniraju jedni s drugima, koristi reciklirane materijale, a tu je i prepoznatljiva autorska tkanina koja je nastala radeći s digitalnim printevima, posebno proizvedenim za LINK. Ogi veliku važnost stavlja na tkaninu, gdje ona nastaje i kakvi su uvjeti radnika koji je proizvode.

U nastavku pročitajte što nam je dizajnerica rekla o svom brendu, jesu li Hrvati prihvatili slow fashion pokret, kako je izgledalo njezino probijanje na svjetsku modnu scenu te što još možemo očekivati od LINK by Ogi Antunac…

Iako je održivost u modi odnedavno postala vrlo poželjan trend, održivost je utkana u vaš brend već dugi niz godina. Na koje ste vi sve načine njegovali održivi pristup modi?

Vlasnica sam malog modnog brenda koji spada u niche brendove tako da takav pristup sam po sebi već nameće neku vrstu održivosti. Ne obraćamo se masovnom tržištu, samim time možemo si dozvoliti kvalitetniji pristup našem poslu. Za mene je ključ porijeklo tkanina i uvjeti proizvodnje. Proizvodim isključivo u malim tekstilnim pogonima koji njeguju odnos prema zaposlenicima i omogućavaju humane uvijete proizvodnje…

Jednom prilikom ste izjavili da vas najviše inspirira stvaranje, a ne svi popratni detalji mode. Je li inspirativno pronalaziti načine na koje vaš brend može nastaviti biti održiv i ekološki prihvatljiv? Nailazite li ponekad na poteškoće na tom “zelenom” putu?

Poteškoće na, kako kažete, zelenom putu najprije se odnose na cijenu. Ako želite eko certifikat na tkaninama, to nosi višu cijenu i samim time znači višu cijenu vašeg proizvoda. Kupci to moraju prepoznati, a onda i platiti. Često čujem kako ljudi žele u potpunosti kupovati takve brendove, ali nemaju mogućnosti. Nažalost, živimo u svijetu u kojem će se prije prodati nešto što je cjenovno jeftinije, ali ne garantira porijeklo tkanine ili proizvoda.  Mislim da bi kupci trebali razmisliti da možda kupuju manje, ali kvalitetnije.

U svojim kolekcijama koristite prirodne i reciklirane materijale. Je li teško u Hrvatskoj dobiti takve materijale? Kako stoje naša tekstilna industrija i modna scena po tom pitanju?

Kako sam duže vrijeme prisutna na inozemnom tržištu, često sam putovala na sajmove tkanina pa sam skupila neke proizvođače koji imaju garantirao porijeklo tkanina. Nažalost, hrvatsko tržište je maleno, pa nema tekstilnu industriju.

Mislite li da Hrvatska ide “u korak s vremenom” kada je u pitanju održiva moda? Jesu li Hrvati postali savjesniji kada odabiru odjeću koju će nositi i dizajnere čiji rad ne šteti okolišu?

Trenutno sam na Krku i ovdje svi, ali svi već nekoliko godina recikliraju smeće i ne pada im na pamet tome pristupiti neozbiljno. To je početak osvještavanja po tom pitanju i korak po korak doći ćemo i do toga da razmišljamo što nosimo. Da se ne lažemo, taj pristup nije lagan jer su tekstilni pogoni jedni od najvećih zagađivača okoliša. Treba pažljivo birati.

Osim u Europi, Link komadi mogu se kupiti i u SAD-u i Kanadi. Je li vam oduvijek bila želja probiti se na inozemno tržište? Koliko je to izazovno za hrvatske brendove?

Želja mi je bila okušati se na inozemnom tržištu i recimo da sam u jednom dijelu uspjela ostvariti svoje planove, ali da je bilo lagano – nije. Izazovno je mala riječ, bilo je tu svakakvih situacija i problema, ali recimo da sam sada zadovoljna s postignutim. To je dug put, zahtijeva ozbiljan rad, kolekcije se mijenjanju velikom brzinom i treba to sve stići. Dobila sam disciplinu i kada se radi kolekcija živim poput sportaša koji je fokusiran samo na jedno.

Kakav feedback imate od stranih kupaca? Cijene li to što je Link održivi modni brend?

Pandemija je sve nas malo osvijestila vezano za ovisnost o kineskom tržištu i porijeklo onoga što kupujemo. Lagala bih kad bih rekla da su se svi kupci probudili i zdušno paze što kupuju, jer kao što sam prije rekla, cijena diktira sve. Ali postoje i oni kojima je to jako važno.

Vaša najnovija kolekcija inspirirana je grafitima. Međutim, što vas općenito inspirira? Odakle najčešće crpite inspiraciju?

Na to pitanje ne znam odgovor, jednostavno radim svaki dan svoj posao i valjda iz toga dolazi i inspiracija.

Vaši komadi nisu rezervirani samo za jednu sezonu već se mogu nositi kroz cijelu godinu. Koja biste tri odjevna predmeta izdvojili koja vjerujete da bi se trebali pronaći u svačijem ormaru? Koji komadi mogu biti najkorisniji u capsule garderobi?

Uvijek jedna dobra haljina, jakna/baloner i hlače koje dobro stoje.

Na čemu trenutno radite? Je li u nastajanju neka nova kolekcija?

Da, trenutno radim na kolekciji Spring Summer 23.

Osim u poslu, nastojite li i privatno živjeti održivo? Ako da, koje su neke vaše green navike?

Uvijek sam pazila da ne kupujem previše hrane koja se kasnije baca i isključivo kupujem od malih proizvođača. Trudim se kupovati kozmetiku koja nije testirana na životinjama. Od ostatka materijala cure u firmi su sašile naše platnene vrećice koje nam služe za dućan i plac, tako da nitko više ne koristi plastične vrećice.

Sadržaj vaših ormara utječe na planet i klimu više nego što mislite. S ciljem podizanja svijesti javnosti o utjecaju brze mode na okoliš, Green.hr u suradnji s brendom Perwoll donosi kalkulator modnog otiska kako bi pomogao potrošačima da identificiraju koji aspekti njihovog ormara imaju najveći utjecaj na okoliš. Provjerite kako vaš ormar utječe na klimatske promjene i kako smanjiti svoj modni otisak OVDJE.

PHOTOS BY: Ogi Antunac / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.