Ovako to rade Finci: Njihov gradonačelnik pokrenuo 100.000 ljudi da raspravljaju o klimatskim promjenama

GREEN_300_listici_sredina

Razgovarali smo s Erkkijem Parkkinenom iz gradića Salla

Razgovarali smo s gradonačelnikom malenog gradića u srcu Finske, koji je uz pomoć svog tima i jednog videa cijeli svijet motivirao da više govori o klimatskim promjenama. Kandidirali su svoj grad Salla, gdje je temperaturni rekord - 50 stupnjeva, na Ljetne igre 2032.

Na atletskoj stazi na otvorenom trči se štafeta 4 x 100 metara. Publika je oduševljena. Ekipa iz Jamajke osvaja prvo mjesto, grle se pod zastavom, okružuje ih stotine fotoreportera, a sve se to događa u srcu Finske, u mjestu čiji je temperaturni rekord trenutno – 50 stupnjeva Celzijevih?

Moguće je, ako se ne pokrenemo i ne odgovorimo na klimatske izazove. Poruka je to viralne kampanje koju je sa svojim timom osmislio – Erkki Parkkinen, gradonačelnik Salla, pitoresknog finskog gradića, gdje su temperature gotovo uvijek ispod nule.

POGLEDAJTE KAMPANJU:

Kampanja je na društvenim mrežama podigla engagement globalnog zatopljenja za čak 879 posto, a imala je medijsku pokrivenost u čak 118 zemalja diljem svijeta u svjetski poznatim medijima. Kao rezultat, Salla je postala vodeći primjer održivog razvoja i održivog turizma u Finskoj!

Odakle inspiracija za kampanju “Save Salla”? Što vas je motiviralo?

Izvorna ideja kampanje došla je od brazilske marketinške agencije Agencia Africa. Zainteresirali smo se jer već vidimo učinke klimatskih promjena ovdje u arktičkim regijama, a što ste bliže polovima, to su utjecaji i posljedice globalnog zatopljenja intenzivniji.

Mi želimo zadržati Sallu, kao i cijeli planet, takvim kakav jest. Primjerice, srednja godišnja temperatura u Salli porasla je za 2,5 stupnjeva Celzijevih u posljednjih 50 godina! Trajni snježni pokrivač dolazi u prosjeku dva tjedna kasnije nego što je to bio slučaj prije 50 godina. Zime su nepredvidljivije. Sve to šteti našim tradicionalnim sredstvima za život poput uzgoja sobova, ali i turizmu.

Jeste li uopće očekivali da će kampanja tako snažno odjeknuti? Kakve su bile prve reakcije?

U početku su ljudi bili iznenađeni zašto se malo arktičko selo želi natjecati na Ljetnim igrama, no nakon međunarodne konferencije za novinare, na kojoj je objašnjeno da mi zapravo ne želimo biti domaćin igara, već da smo htjeli skrenuti pozornost na klimatske promjene; međunarodni su mediji počeli objavljivati članke o samoj kampanji. Tada su počele stizati reakcije iz cijeloga svijeta.

Željeli smo skrenuti pozornost na klimatske promjene i pozvati sve na djelovanje. Kampanja je postala viralna u cijelom svijetu. Dosegla je ukupno 7,5 milijardi pregleda diljem svijeta i 250 milijuna korisnika na društvenim mrežama.

Objavljeno je više od 900 online članaka u čak 118 zemalja, a dali smo nekoliko desetaka intervjua za radijske i televizijske emisije. Salla je čak tri tjedna bila najspominjaniji grad na Twitteru. Ipak, najvažnije je da je kampanja povećala društvene razgovore o klimatskim promjenama za golemih 879 posto.

Kako je kampanja konkretno utjecala na turizam u vašem gradu?

Ovo je bila ekološka kampanja. Ne radi se samo o Salli. Radi se o cijelom planetu. Pokrenuli smo ju jer smo zabrinuti zbog globalnog zatopljenja. To nije turistička kampanja, ali nam je pomogla da razvijemo i vlastitu održivost i proširimo vijest o ovoj važnoj temi. Održivost je vrlo važna za naš turizam koji se temelji na prirodi.

Ostavimo kampanju za sada malo po strani. Koje ste još politike poduzeli kako biste zaštitili svoj grad od klimatskih promjena?

Sami ne možemo zaustaviti klimatske promjene, zato smo i pokrenuli kampanju. No, također smo poduzeli mnogo konkretnih radnji za razvoj održivog turizma u našoj regiji. Novi nacionalni park Salla osnovan je početkom 2022. godine, a prijedlog je napravila naša općina.

Početkom ove godine objavili smo kampanju “Vratimo se lokalnoj prirodi” zajedno s Finskom zakladom za prirodnu baštinu, gdje nam je cilj kupiti, obnoviti i zaštititi raznoliko šumsko područje u Salli uz pomoć naših posjetitelja, poduzetnika, turoperatora i lokalnog stanovništva. Ne radi se samo o zaustavljanju klimatskih promjena, zabrinuti smo i zbog gubitka bioraznolikosti. Osim toga, naša općina koristi obnovljive izvore energije u grijanju kako u središtu općine tako i u turističkom centru.

Kako ste vi osobno doživjeli kampanju? Koliko vam je osobno važna zaštita planeta od klimatskih promjena?

Živimo usred jedinstvene, arktičke prirode. Ono je dio naše svakodnevice i želimo ju sačuvati za sljedeće generacije. Tako da je i za mene osobno bilo vrlo važno da možemo napraviti ovu kampanju i privući pozornost.

Imam dvije kćeri tinejdžerice i želim učiniti nešto kako bi njihova, ali i budućnost djece diljem svijeta, bila bolja. Povratne informacije koje sam osobno dobio diljem svijeta daju mi dobar osjećaj… Bio sam dio nečeg posebnog i značajnog.

Erkki će priču o uspješnoj kampanji za osvještavanje podijeliti na najvećem festivalu održivosti u regij – Greencajtu. Ovdje saznaj sve detalje.

PHOTOS BY: Pr, Visit Salla, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.