hrvatska pošta
hrvatska pošta

Električna vozila, vlastite punionice, reciklirani namještaj… Ova domaća tvrtka prolazi zelenu transformaciju

GREEN_300_listici_sredina

Hrvatska pošta će podijeliti svoja iskustva i na Greencajtu

"Ne bacamo, nego popravljamo, obnavljamo, recikliramo i ponovno upotrebljavamo korišteni namještaj. Tako je dosad iskorišteno 1512 komada rabljenog namještaja na 216 lokacija", kažu iz HP-a.

Električna vozila Hrvatske pošte, njih 423, godišnje prijeđu 56 milijuna kilometara, a udio električnih vozila u voznom parku ove tvrtke je 13 posto. I konstantno raste – baš ovih dana stiglo im je stotinjak novih električnih mopeda. Među njihovim vozilima na struju su i četverocikli, bicikli, lakodostavna i osobna vozila te kombiji. Zahvaljujući tome što njihov vozni park postaje zelen, ove će godine smanjiti štetne emisije CO2 za 1300 tona.

Sve nam to priča Krešimir Domjančić, voditelj Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte.

“Početkom godine završili smo dosad najveći ciklus nabave električnih vozila. Ponosni smo što smo u kratkom roku, odnosno u samo nekoliko mjeseci, nabavili gotovo 160 električnih vozila zbog čega danas imamo najveći zeleni vozni park u Hrvatskoj. U planu je daljnja nabava klimatski neutralnih vozila, postavljanje prateće infrastrukture punionica i uvođenje održivog i zelenog poslovanja na svim razinama, i to u skladu s međunarodnim inicijativama u kojima Hrvatska pošta sudjeluje”, govori Domjančić.

Vlastite punionice za vozila

Upravo su ove pozitivne promjene u tvrtki jedan od razloga zbog kojih će predstavnici Hrvatske pošte sudjelovati i na nadolazećem Greencajt festivalu. Na panelu “Green tech talk: koliko ICT industrija čini planet više cool?” će, među ostalima, govoriti i Mladen Puzak, izvršni direktor HP-a nadležan za održivost, digitalizaciju, strategiju tvrtke i korisničko iskustvo.

U razgovorima o električnim vozilima često se kao jedna od najvećih prepreka u transformaciji prema održivijim izvorima energije spominje nedostatak punionica na struju. S obzirom na to da u Hrvatskoj još uvijek nemamo razvijenu javnu mrežu tih postaja, Hrvatska pošta razvija vlastite punktove u sklopu svojih sortirnica, dostavnih centara i poslovnih objekata.

“Trenutno imamo više od 50 postavljenih punionica, a do kraja ove godine bit će ih više od 80. Punionice su namijenjene za električna vozila Hrvatske pošte i bit će postavljene u ukupno 18 gradova, od Osijeka do Dubrovnika, čime će se osigurati preduvjeti za optimalnu iskoristivost i daljnje širenje zelenog voznog parka diljem Hrvatske”, govori nam Domjančić.

Trend koji koristi okolišu

Pametno upravljanje jedan je od najvažnijih elemenata kvalitetne transformacije prema zelenom načinu poslovanja. Osim kroz vozila, u Hrvatskoj pošti brinu o okolišu i skraćivanjem dostavnog lanca, a tu su im glavni adut njihovi paketomati.

“Paketomati povećavaju postotak uručenja u prvom pokušaju, a dostavna vozila trebaju obići manje lokacija čime se značajno smanjuju štetne emisije. Ovih dana ćemo postaviti tristoti paketomat i dovršiti mrežu našeg novog dostavnog kanala. Paketomati se nalaze na frekventnim i lako dostupnim lokacijama diljem Hrvatske uključujući i otoke Korčulu, Hvar, Brač, Pag, Vir, Krk i Lošinj. Korisnici do lokacija mogu doći pješice, biciklom ili javnim prijevozom”, priča naš sugovornik.

Ističe kako su paketomati i tržišni trend koji omogućava korisniku da prilagodi uslugu svojim potrebama.

“Velik dio korisnika živi ubrzanim i dinamičnim načinom života, a paketomati im omogućuju da paket preuzmu ili pošalju u vrijeme kad njima odgovara jer su dostupni svaki dan u tjednu od 0 do 24”, kaže.

Samo lokalno

Hrvatska pošta je potpisnik Climate Pledgea i Science Based Targets inicijativa, koje su posvećene radu na ambicioznim ciljevima za postizanje nulte stope emisije ugljika.

“Za ostvarivanje ciljeva nisu ključni samo zeleni vozni park i alternativni dostavni kanali nego i energetska učinkovitost te suradnja s lokalnom zajednicom. Drugim riječima, kako bismo ostvarili ciljeve zeleni i održiv način djelovanja treba uvesti u sve aspekte poslovanja. Potrošnju energije smanjujemo ulaganjima u obnovljive izvore i energetski učinkovite objekte. Naš najveći kompleks – sortirni centar u Velikoj Gorici, u kojem radi više od 1500 radnika, primjer je modernog logističkog centra koji je izgrađen u skladu sa strogim zahtjevima za energetskom učinkovitošću, čime se smanjuje potrošnja energije. Slično je i u našem centru u industrijskoj zoni Kukuljanovo”, objašnjava Domjančić, pa nastavlja:

“Održivi način poslovanja uveli smo i u način na koji, primjerice, opremamo poštanske urede. Prije tri godine pokrenuli smo zeleni projekt u sklopu kojeg starim namještajem preuređujemo poštanske urede u moderne i funkcionalne prostore. Ne bacamo, nego popravljamo, obnavljamo, recikliramo i ponovno upotrebljavamo korišteni namještaj. Tako je dosad iskorišteno 1512 komada rabljenog namještaja na 216 lokacija”, govori.

Treba biti primjer drugima

I na koncu se osvrće i na sudjelovanje na Greencajtu, odnosno na ključnu poruku koju Hrvatska pošta želi poslati kroz ovu nadolazeću razmjenu znanja.

“Ako želimo sačuvati naš planet i okoliš za buduće generacije onda razmjena iskustava i znanja nemaju alternativu. Kroz međusobno povezivanje s drugim ljudima, sektorima i industrijama možemo puno naučiti te dobiti novu perspektivu i znanje koje možemo primijeniti na svoj kolektiv, odnosno tvrtku. No najvažnije je da pozitivnim primjerom utječemo na korisnike, lokalnu zajednicu i druge tvrtke”, zaključuje Domjančić.

PHOTOS BY: Hrvatska pošta / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.