Društvene mreže mogu biti snažni saveznici u borbi protiv klimatskih promjena. Evo što o tome misle domaći influenceri…

Dobar glas daleko se čuje

Sa svojom velikom publikom i moći dopiranja do različitih skupina ljudi, influenceri i javne osobe imaju značajan utjecaj kada je u pitanju širenje ekoloških poruka. Hoće li odlučiti koristiti ovu moć za dobro ili ne, to će biti ključni čimbenik u oblikovanju budućnosti našeg planeta.

Green.hr kao pokretač najveće komunikacijske zelene platforme želi proaktivno djelovati i prema poslovnoj zajednici te provodi relevantno istraživanje među medijima, agencijama i kompanijama. Pokrenuli smo GREENdex istraživanje, koje za cilj ima prikupiti relevantne informacije od aktera koje smo ovim projektom odlučili staviti u fokus, kako bismo definirali indikator zelene transformacije. Istraživanjem želimo dati odgovor na pitanje u kojoj mjeri poslovni subjekti provode održive politike i koliko svojim doprinosom služe kao primjeri pozitivne promjene. 

Klimatske promjene i dalje su prijeteći problem čovječanstva zbog toga koliko su radnje komplicirane i neintegrirane. Godine 2015., kada su svjetski čelnici kolektivno usvojili Pariški klimatski sporazum, činilo se da je svijet ujedinjen u borbi protiv neizbježnog neprijatelja s kojim se suočava naša sljedeća generacija – klimatska katastrofa. No, gotovo sedam godina kasnije, čini se da smo daleko od cilja ograničenja porasta globalne temperature na razini “znatno manjoj” od 2 °C.

Mnogi ljudi možda još uvijek klimatske promjene vide kao egzistencijalni problem koji zahtijeva postupne mjere, a ne drastične pristupe. Međutim, radnje poduzete danas trebale bi biti učinkovite kako bi se izbjegao ozbiljan utjecaj na buduće generacije. Unatoč nedostatku djelovanja vladajućih, ljudi još uvijek mogu koristiti svoj glas kako bi zaštitili majku Zemlju. Jedan od glavnih načina da uvelike utječete na druge jest korištenje društvenih medija. Utjecaj društvenih medija danas je neizmjerno velik jer se mnogi oslanjaju na internet za učenje, prikupljanje informacija, zabavu i druženje.

društvene mreže

Internet se transformirao iz pukog načina komunikacije na daljinu u modernu tvornicu ideja, a najjači glas imaju influenceri. Međutim, mnogi ekološki aktivisti i zagovaratelji održivosti će reći da influenceri pridonose problemu klimatskih promjena promocijom odjeće brze mode, prečestim putovanjima ili kozmetičkim proizvodima u bezbroj plastičnih bočica.

Dok se suočavamo sa sve gorom klimatskom krizom, društveni mediji nastavljaju razvijati zajednice utjecajnih osoba koje rade zajedno, povećavajući broj pratitelja i ostvarujući ogromnu financijsku korist. Dobro su plaćeni za to, a očito ovakav tip promocije funkcionira jer njihove zajednice neprestano rastu. Međutim, te zajednice neće postojati ako neće biti planeta na kojem će živjeti. Budući da se sve nas očito lako može “influencati”, nije li vrijeme da javne osobe i influenceri posvete više svojih objava borbi protiv klimatskih promjena?

Srećom, neki od njih već koriste svoju platformu kako bi potaknuli prave promjene. Ove inicijative uključuju korištenje ekološki prihvatljivih proizvoda, govorenje na društvenim mrežama o hitnim problemima kao posljedice klimatskih promjena i poticanje svojih sljedbenika da učine isto. Sa svojom velikom publikom i moći da dođu do različitih skupina ljudi, influenceri imaju značajan utjecaj kada je u pitanju širenje ekoloških poruka. Hoće li odlučiti koristiti ovu moć za dobro ili ne, to će biti ključni čimbenik u oblikovanju budućnosti našeg planeta.

Korištenje njihove platforme za promicanje ekološki prihvatljivih inicijativa, proizvoda ili zelenih navika može pomoći u širenju poruka o važnosti brige o našem planetu. S time se slažu i domaći influenceri koji sve češće govore o ovoj problematici.

“Ja zaista vjerujem u to da trebamo iskoristiti svoju moć na društvenim mrežama za ukazivanje na određene probleme koji se tiču svih nas, ali s druge strane i razumijem da se ne moramo svi baviti svime. Osobno kritično gledam na vrlo problematično poticanje ljudi na društvenim mrežama na kupovinu u neetičnim fast fashion tvrtkama i ne bih ulazila u takve suradnje. U konačnici, odgovornost klimatskih promjena ne leži na nama pojedincima, ali vjerujem da svejedno možemo svi pozitivno utjecati na njih. Mi kao osobe koje djeluju na javnost sigurno smo bitna stavka u tome”, rekla nam je Marie Wasler, influencerica i food blogerica koja često na svojim društvenim mrežama promovira zdrav i “zelen” način života.

Matea Frajsberger, na Instagramu poznata pod profilom Click4Chic, često na društvenim mrežama dijeli korisne savjete o održivosti jer je to tema koja je njoj jako bitna, a potiče kolege da i oni se više založe za temu do koje je njima osobno stalo. “Samo zato što ja to radim, a radim jer mi je jako važno, ne očekujem od drugih isto. Svi imamo svoje probleme i slabe točke na koje reagiramo. Ne moraju nužno biti zelene prirode. Ono što bih voljela je da influenceri više dižu glas za teme koje njih najviše muče… bilo da je to neravnopravnost spolova, problem s plastikom, klima, zaštita životinja ili pak žensko zdravlje. Za takve stvari moramo iskoristit svoje platforme i jako sam sretna kada vidim da većina to stvarno radi”, ističe Matea.

Ono što je bitno kako bi se uistinu utjecalo na publiku je autentičnost. Mnogi su počeli promovirati održivost kao trend i to je dovelo do ozloglašenog “greenwashinga”. Međutim, na održivost se ne smije gledati kao na trend i ako osoba ne vjeruje u poruke koje prenosi, to će publika itekako osjetiti.

“Osobe iz javnog života itekako mogu utjecati na ekološku svijest svoje publike, ali bitno je da publika prepozna kako su oni uistinu 100% u tome. Razni ljudi iz raznih uvjerenja i ideala dolaze na nivo regionalne ili svjetske kategorije poznatih, a neki uopće nisu to što se predstavljaju nego to rade iz svakojakih razloga. Ako javna osoba stvarno stoji iza onoga što napiše ili snimi i fizički pokrene ili sudjeluje u nekoj akciji, onda to ima smisla i za takvom će osobom ljudi i krenuti”, vjeruje Domagoj Jakopović Ribafish koji se na razne načine zalaže za čisti okoliš.

A kako njihovi pratitelji reagiraju kada objave nešto “zeleno”?

“Jedan od najdražih dijelova mog posla na društvenim mrežama je kada mi netko pošalje poruku da je zbog mene počeo/la jesti više biljne prehrane ili da sam ih potaknula na razmišljanje. Zaista u 99,8% vremena dobivam pozitivan feedback i to je za mene znak da su ljudi željni bolje budućnosti, ako već ne za sebe, onda barem za djecu i za sve buduće generacije”, kaže Marie na čijem profilu možete pronaći pregršt slasnih plant-based recepata.

Matea nam je otkrila da je upravo takav sadržaj trenutno najpopularniji na njezinom profilu. “Moram priznati da mi takav sadržaj trenutno najbolje prolazi. Pogotovo kada se radi o sitnicama koje možemo uvesti u svoju rutinu i samim time smanjiti trag onečišćenja na prirodu. Moji pratitelji odlično reagiraju na savjete koje s njima dijelim ili pak preporuke proizvoda koji su zelenija alternativa, a imaju i bolju funkciju. Jako mi je drago čitati poruke ljudi koji su ostali inspirirani mojim sadržajem i napravili neke promjene u svom kućanstvu. Na taj način i želim utjecati na ljude… ne samo kozmetikom i odjećom, već malim stvarima pomoću kojih svoj život možemo učiniti zelenijim”, ističe Matea.

Prije par mjeseci Ribafish je završio treću fazu plivanja projekta #RokOtok tijekom kojeg je doplivao do svih 50 hrvatskih naseljenih otoka. Tijekom projekta Ribafish je čistio plaže i na isto poticao djecu i njihove roditelje, a cijelu akciju ovjekovječio je na svojim društvenim mrežama. “Nakon preplivanih 50 otoka i puno očišćenih plaža, dio djece i roditelja stvarno nastavlja živjeti u zajedništvu s planetom, a dio vremenom odustane jer bi to trebalo preći u svakodnevnu rutinu za što malo tko ima vremena. A upravo bi se za budućnost Zemlje trebalo izdvojiti sat vremena dnevno”, zaključio je Ribafish.

Kao što vidite, influenceri i javne osobe imaju moć napraviti razliku kada je u pitanju promicanje ekološke svijesti. Korištenjem svoje platforme za edukaciju drugih, korištenjem ekološki prihvatljivih proizvoda i poticanjem svojih pratitelja na akciju, oni mogu stvoriti pozitivnu promjenu. Međutim, ljudi ne smiju biti samo inertni pratitelji na društvenim mrežama nego se svi trebaju pitati što mogu učiniti da i oni postanu dio promjene.

Partneri projekta GREENdex su Energia Naturalis i Europski parlament.

PHOTOS BY: Unsplash, Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.