Možda postoji globalni revolt prema plastici, ali danski proizvođač igračaka Lego, poznat po raznobojnim plastičnim kockicama, i dalje uživa u velikom uspjehu. Dobra vijest je što je i Lego svjestan problema plastike i želi postati zeleniji.
Nekada revolucionarna, a sada sveprisutna, plastika se sve više izbjegava zbog trajne štete koju njezine kemijske komponente nanose planetu. Kao rezultat toga, Lego je obećao da će njegove poznate kockice biti stopostotno održive do 2030. godine.
S predmetima koji su gotovo neraskidivi i mogu se ponovno koristiti generacijama, šef korporativne odgovornosti Tim Brooks je izjavio da je Lego uvijek imao održivost kao lajtmotiv. Međutim, sada se tvrtka mora još više prilagoditi zahtjevima okoliša i potrošača.
Lego, sa sjedištem u gradu Billundu na zapadu Danske, ne planira se odreći plastike u potpunosti. Cilj mu je zapravo poboljšati materijale koje koristi.
Trenutno je većina njegovih dijelova izrađena od akrilonitril-butadien-stirena (ABS), tvari na bazi nafte koja se također koristi za izradu kućanskih aparata. “Plastiku želimo koristiti na odgovoran način, posebno prvi ponovnoj upotrebi tijekom koje će zadržati svoju visoku kvalitetu i izdržljivost. Upravo je to bit Lego kockica”, rekao je Brooks za AFP.
Za sada je dva posto plastičnih komada, odnosno 80 od 3600 dijelova za slaganje, izrađeno od materijala iz bio izvorišta, polietilena na bazi šećerne trske. Ti su dijelovi uglavnom drveća, lišće i grmlje koji dolaze u setovima, a ne moraju udovoljavati istim zahtjevima trajnosti kao kockice koje se moraju dobro uklapati kako bi tvorile čvrstu konstrukciju. To je tehnički izazov jer Lego ne želi da njegovi kupci primijete razliku između stare plastike i novih materijala.
Naime, novi komadi moraju imati ista fizička svojstva kao i stari – čvrstoća, postojanost boje i moć prianjanja kako bi ostali kompatibilni sa starijim dijelovima.
Danska tvrtka je tijekom godina evoluirala od jednostavnih setova kockica do složenih dizajna, poput seta koji omogućuju rekreiranje svijeta poznatog čarobnjaka Harryja Pottera. Osim toga, napravila je snažan prodor u svijet video igrica, aplikacija, filmova, crtića i zabavnih parkova. Ta diverzifikacija pomogla je grupi da se oporavi od financijskih nevolja ranih 2000-ih. Sada ponovno bilježi bitan financijski rast.
Lego potiče kupce da kockice predaju mlađim generacijama. Kako kažu iz tvrtke, njihove kockice iz 1958. kompatibilne su s kockicama koje možete danas pronaći na policama dućana. Procjenjuju da čak 96 posto potrošača ne baca svoje Lego setove ili ih predaju dalje, naglašavajući razliku između Lego kockica i plastike za jednokratnu upotrebu. Iz tvrtke potiču roditelje da svoje stare kockice daju svojoj djeci da ih inkorporiraju u svoje nove setove. Nadaju se da će se takva praksa prenositi s roditelja na djecu jer, osim što time usvajaju zelene navike, kockice imaju sentimentalnu vrijednost. Uz razvoj bioplastike, Lego, koji u SAD-u vodi projekt pružanja polovnih setova djeci u nepovoljnom položaju, oprezno napreduje na polju reciklirane plastike.
Tvrtka ne želi otkriti baš sve svoje proizvodne tajne, ali inzistira da ponovno koristi vlastite plastične otpadne proizvode prilikom proizvodnje. Lego je 2014. obećao smanjiti svoj ugljični otisak, udružujući se s ekološkim grupom WWF. Kaže da se od 2017. oslanja isključivo na obnovljive izvore energije. Kirkby, Legova matična tvrtka, uložila je gotovo milijardu dolara u vjetroelektrane.
Lego također radi na poboljšanju svoje ambalaže, smanjujući količinu plastičnih vrećica i smanjujući veličinu svojih kutija. Cilj mu je koristiti samo reciklirane ili obnovljive materijale do 2025. godine.