Vožnja vlakom trenutno je ekološki najprihvatljiviji način prijevoza, a kako bi Hrvatska išla ukorak s Europom, potrebna su ulaganja u željeznički infrastrukturu i nove vlakove, koji bi išli na hibridni pogon. Upravo stoga, veseli ugovor koji su ovaj tjedan potpisali Končar – Električna vozila i HŽ Putnički prijevoz o kupoprodaji šest elektrodizelskih motornih vlakova, a koji će zamijeniti nagibne vlakove koji na relaciji Zagreb – Split voze još od davne 2004. godine.
Novi vlakovi su hibridne izvedbe pa će se na elektrificiranoj pruzi napajati iz kontaktne mreže, a na neelektrificiranoj pruzi kao izvor energije koristit će dva dizelska motora. Ovaj projekt modernizacije hrvatskog željezničkog prometa financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB), a u vrijednosti je od 57,3 milijuna eura.
Zajam s EIB-om za projekt Revitalizacija željezničkog sustava RH sklopljen je u veljačiove godine, a njime će se financirati nabava vlakova, izgradnja Tehničko-logističkog centra Zagreb te obnova i izgradnja lokalnih i regionalnih pruga, kolodvora i stajališta.
Vlakovi će postizati brzinu i do 160 km na sat
Gradove Zagreb i Split trenutno povezuje pruga dužine 429 km, koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a od Oštarija do Splita je neelektrificirana. Kako su u vlakove ugrađeni motori velike vučne snage, mogu udovoljiti zahtjevima brdske pruge, a moći će na nekim dijelovima postići brzinu i do 160 km na sat.
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić.
“Novi vlakovi zamijenit će nagibne vlakove koji voze između Splita i Zagreba od 2004. Za dvije godine na pruzi će biti prvi vlak, potom će u promet biti pušten po jedan vlak mjesečno te ćemo do kraja 2026. imati potpuno obnovljen vozni park između ova dva grada”, izjavio je Željko Ukić iz HŽ Putničkog prometa.
Ovakva novina u željezničkom prometu Hrvatske zasigurno će osigurati kvalitetnijju lokalnu i regionalnu povezanost te bolju mobilnost građana.