Gordana Picek_dm (1)

dm: “Kako bi održivo poslovanje prestalo biti samo alternativan način poslovanja, u njega je nužno ulagati”

GREEN_300_listici_sredina

Pravilo, a ne iznimka

Razgovarali smo s prokuristicom i voditeljicom resora Nabave i marketinga u dm-u Gordanom Picek koja nam je otkrila sve o najnovijem projektu {ZAJEDNO} za zelene ideje, proizvodima koji su dostupni u dm-ovim poslovnicama, gdje se otvaraju nove refill stanice za deterdžente kao i što je potrebno jednoj takvoj tvrtki da postane održiva. 

Odlazak u drogerije jedan je od najdražih šopinga svake žene, a i ponekog muškarca. Mnoštvo šarenih, mirisnih proizvoda za čišćenje, kozmetike i svih onih potrepština koje život, ali i dom čine ljepšim tim više što iz dana u dan u takvim trgovinama imamo mogućnost kupnje ekološki osviještenih proizvoda koji jednako čine dobro kako nama, tako i okolišu. Da u zelene projekte i u zeleno poslovanje itekako treba ulagati, svjedoči tome i prva najstarija otvorena drogerija u Hrvatskoj, mnogima omiljeni dm. Ovaj njemački lanac drogerijskih marketa, koji je svoju prvu trgovinu otvorio sada već daleke 1973., već godinama u svojim poslovnicama nudi osviještene proizvode, kao i provodi razne akcije kako bi zeleno postalo pravilo, a ne iznimka. Razgovarali smo s Gordanom Picek, prokuristicom i voditeljicom resora Nabave i marketinga u dm-u koja nam je otkrila sve o najnovijem projektu {ZAJEDNO} za zelene ideje, proizvodima koji su dostupni u dm-ovim poslovnicama, gdje se otvaraju nove refill stanice za deterdžente kao i što je potrebno jednoj takvoj tvrtki da postane održiva. 

Kao vodeći lanac i brend koji prodaje kozmetiku, proizvode za njegu i potrepštine, što vam je ono najvažnije kada je riječ o kvaliteti koju nudite kupcima?

Kvaliteta proizvoda od iznimne je važnosti, a osobito za dm koji svojim kupcima želi pružiti samo najbolje, neovisno o tome je li riječ o proizvodima vlastite robne marke ili proizvodima naših partnera. Svakodnevno radimo na unaprjeđenju kvalitete proizvoda vlastite robne marke, osobito u segmentu održivosti, a redovito smo u kontaktu i s partnerima kako bismo ponudu na našim policama i u dm online shop učinili što boljom. Osim same kvalitete proizvoda, dm posebnu pažnju posvećuje optimalnom omjeru cijene i kvalitete te našim kupcima kroz koncept ‘Dobre cijene u svako vrijeme’ jamčimo trajno dobre cijene proizvoda najmanje četiri mjeseca. Na taj način kupci mogu kupiti željene proizvode onda kada to zaista trebaju, a bez potrebe za stvaranjem zaliha.

dm u Hrvatskoj posluje već 25 godina, što vam je iskustvo pokazalo, koji su segmenti najbitniji da bi neka tvrtka bila održiva?

Kako bi održivo poslovanje prestalo biti samo alternativan način poslovanja, u održivost je nužno ulagati u svim segmentima. dm-ova posvećenost održivosti počinje u upravno-distributivnom centru i prodavaonicama, s djelatnicima dm-a, a nastavlja se u našem odnosu s partnerima, kupcima i cijelom zajednicom.

Želimo potaknuti što više ljudi da razmišljaju i djeluju zeleno. Zato smo i pokrenuli natječaj {ZAJEDNO} za zelene ideje u sklopu kojeg ćemo podržati provedbu projekata koji doprinose zaštiti okoliša i očuvanju prirode.

Koji je cilj natječaja? Što njime dm želi postići?

U dm-u vjerujemo da svatko od nas može dati doprinos stvaranju bolje, održivije budućnosti. Natječajem {ZAJEDNO} za zelene ideje pružamo priliku onima koji žele stvoriti budućnost utemeljenu na održivosti da uz našu podršku ostvare svoje ideje i da zajedno potaknemo pozitivne promjene u zajednici.

Tko se sve može prijaviti na natječaj {ZAJEDNO} za zelene ideje i kako ćete odabrati projekte koje ćete podržati?

Svoje zelene ideje do 8. svibnja mogu prijaviti nevladine udruge, ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave, neprofitne pravne osobe i hrvatski proizvođači ispunjavanjem online prijavnice na jednizadrugezajedno.hr. Odabrat ćemo i podržati one projekte koji se istaknu svojom kvalitetom i originalnošću te koji će u najvećoj mjeri doprinijeti zaštiti okoliša i prirode, a odabranim projektima pružit ćemo podršku u ukupnoj vrijednosti od najmanje 500.000 kuna.

Budući da ste prvi drogerijski lanac koji je došao u našu zemlju, jeste li ujedno i među prvima uspjeli uvesti neke ekološki odgovornije prakse u poslovanje ili mehanizme kako bi potakli i vaše kupce na osvješteniji način života?

dm je prva drogerija koja je iz ponude uklonila plastične vrećice čime smo, zajedno s kupcima, smanjili količinu plastike odbačene okoliš za 97 tona godišnje. Od prošle godine kupcima nudimo nove, održivije torbe za cijeli život načinjene od certificirane BIO viskoze koje se proizvode u Europi, što značajno smanjuje negativne utjecaje na okoliš u pogledu smanjenja transportnih ruta i smanjenju emisija CO2. Ove torbe mogu se u slučaju dotrajalosti uvijek i koliko god puta želite, besplatno zamijeniti za nove u prodavaonicama dm-a.

Nadalje, u dvjema prodavaonicama u Zagrebu kupci od kraja studenog prošle godine mogu kupovati osviještenije zahvaljujući dm eko punionicama koje nude mogućnost kupnje deterdženata za rublje i posuđe u rinfuzi.

Naša posvećenost održivosti ogleda se i u sve većem broju proizvoda dm marke u čijoj ambalaži povećavamo udio reciklata, a ujedno svi proizvodi dm marke od 2014. godine ne sadrže mikroplastiku. Dobar primjer iskoraka u smjeru odgovorne proizvodnje koja omogućuje osviještenu kupnju su i proizvodi dm marke koji nose oznaku ProClimate. Kod ovih proizvoda utjecaj na okoliš smanjili smo optimizacijom proizvodnih procesa proizvoda, sastojaka ili pakiranja što je više moguće, a preostale, neizbježne utjecaje na okoliš kompenziramo ulaganjem u obnovu područja s niskom ekološkom vrijednošću ili onečišćenih područja. Proizvodi ProClimate prihvatljiviji su za okoliš od usporedivih alternativa jer pri kompenzaciji u obzir ne uzimamo isključivo emisije CO2, već i četiri dodatna utjecaja na okoliš: zakiseljavanje, fotokemijski smog, eutrofikaciju i oštećenje ozonskog omotača.

Također, prošlu poslovnu godinu u dm-u obilježio je i završetak provedbe projekta povećanja energetske učinkovitosti koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj. Time smo smanjili godišnju potrošnju energije u upravno-distributivnom i logističkom centru za više od 27 posto. Emisije CO2 manje su za 256 tona na godišnjoj razini, a udio korištenja obnovljivih izvora energije u bruto potrošnji energije veći je za 595 kWh godišnje.

Koliko je važno da trgovine poput dm-a nude u svom asortimanu zdrave, osviještene i održive proizvode?

Osviješteni i održivi proizvodi važan su dio naše ponude, ne samo kako bismo zadovoljili potrebe naših kupaca, već kako bismo ponudom i održivijim rješenjima potaknuli pozitivne promjene i navike. Ovdje bih posebno istakla prehrambene proizvode naše marke dmBio koji potječu iz organskog uzgoja, a zbog redovitih kontrola sastojaka, ali i postupaka proizvodnje, jamči se njihova konstantno visoka kvaliteta.  Od 2018. godine sve veći broj proizvoda ove marke nosi oznaku demeter što znači da zadovoljavaju dodatne visoke standarde biodinamičke i organske proizvodnje i prerade.

Također, značajan dio ponude dm-a čine i proizvodi lokalnih proizvođača i OPG-a, na što smo izrazito ponosi jer time ne samo da potičemo lokalnu proizvodnju i ulažemo u zajednicu, već ističemo i bitan segment održivog poslovanja – kraće transporte rute. Takvi proizvodi sve više dobivaju na značaju, kupci prepoznaju njihovu kvalitetu stoga mi rado dajemo priliku hrvatskim proizvođačima i motiviramo ih na zajedničku suradnju.

Spomenuli ste dm eko punionice. Kakve su reakcije kupaca? Jesu li zainteresirani za kupnju točenih deterdženata?

dm eko punionice trenutno se nalaze u dvije zagrebačke prodavaonice; u City Centeru One West i u Dubravi u sklopu trgovačkog centra Kaufland. Sudeći po brojnim upitima kupaca o planovima širenja mreže dm eko punionica, ali i po rezultatima prodaje, interes za ovim oblikom osviještene kupnje je značajan. Posebno nas raduje što je broj kupaca koji se vrate nakon što su jednom isprobali dm eko punionice iz dana u dan sve veći. Na samo dvije dm eko punionice tijekom četiri mjeseca naši su kupci kupili više od 450 litara deterdženata za rublje Planet Pure i više od 140 litara deterdženta za posuđe.

Hoćemo li punionice moći naći kroz dogledno vrijeme u svim prodavaonicama diljem Hrvatske?

U ovoj godini postavit ćemo punionice u još sedam gradova diljem Hrvatske, a i u Zagrebu ćemo postaviti dodatne tri.

Koliko je važno da tvrtke koje proizvode kozmetiku ili deterdžente “progovaraju” kroz kvalitetne proizvode kako za ljude, tako i za okoliš?

Kako bismo prirodu i okoliš sačuvali i za buduće generacije, potrebno je na svim područjima tražiti ideje za budućnost i nuditi alternativne, održivije proizvode. Vjerujemo da fokusom na inovaciju i razvoj novih, održivijih rješenja možemo pomoći kupcima da uvide koje su im alternative dostupne, kako bi postale dio njihovog svakodnevnog života.

U svojim prodavaonicama već neko vrijeme nudite i platnene vrećice, mogućnost refilla, nature kozmetiku… Na koje ste projekte najponosniji?

Brojni su projekti dm-a usmjereni na održivost i zaštitu okoliša, a najviše se ponosimo što na njima surađujemo s partnerima i građanima jer time pokazujemo snagu zajedništva te koliko je ono bitno. Možda to najbolje prikazuje akcija Zeleni korak u kojem je od 2012. godine, kada su učenici prvi put prikupljali i reciklirali stari papir, sudjelovalo više od 200.000 osnovnoškolaca iz cijele Hrvatske te smo time sačuvali više od 49.500 stabala.

Vjerujemo kako omiljeni dm priprema pregršt novih projekata, ali i osviještenih priča. Možete li nam najaviti neku?

Cijele ove godina dodatno u fokus stavljamo održivost i to ne samo kao rješenje već i kao inspiraciju te vjerujemo da će i kupci to prepoznati. Naravno, najviše se radujemo realizaciji eko projekata koje ćemo odabrati u sklopu natječaja {ZAJEDNO} za zelene ideje. Ovakav oblik suradnje sa zajednicom uvijek nas inspirira i ulijeva optimizam jer otkriva koliko dobrih i kvalitetnih ideja postoji.

PHOTOS BY: press / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.