Inicijalni plan predviđa ulaganje od 500 milijuna eura za pokretanje petogodišnjeg projekta, ali tvrtke su rekle kako se nadaju da će dovesti dodatne partnere i dobiti javno financiranje za izgradnju dodatnih punionica za kamione i autobuse na duge staze koji koriste baterije. Stanice za punjenje visokih performansi koristit će električnu energiju iz obnovljivih izvora i bit će smještene u blizini autocesta, kao i na logističkim i odredišnim točkama. Također će biti otvorene za sve brendove gospodarskih vozila. Projektom će upravljati zajedničko ulaganje koje bi trebalo započeti s radom sljedeće godine.
Tvrtke su rekle da se nadaju da će projekt “djelovati kao katalizator i pokretač za ostvarivanje Zelenog sporazuma Europske unije za karbonski neutralan prijevoz tereta do 2050. godine – i pružanjem potrebne infrastrukture i samim poticanjem zelene električne energije”. Ukazali su na nedavno izvješće industrijskog tijela koje je pozvalo na postavljanje 15.000 punionica visokih performansi u Europi do 2025. godine kako bi autoprijevoznici mogli početi prelaziti na električna vozila.
Glavni direktor Volkswagenove kamionske jedinice Traton, Matthias Gruendler, citiran je u izjavi da je “jasno da je budućnost prometa električna”. Rekao je da je inicijativa prvi korak za ubrzavanje tranzicije u budućnost bez fosilnih goriva za sektor transporta na velike daljine.”Drugi korak trebao bi biti snažan angažman EU-a za cjelovito proširenje mreže za punjenje širom Europe”, dodao je. Ovo nije prva takva suradnja između proizvođača kamiona i autobusa u Europi. Daimler i Volvo u ožujku su najavili zajedničko ulaganje u razvoj vodikovih gorivnih ćelija za teške kamione. Na dobrom smo putu ka zelenoj prometnoj budućnosti.