Da nije bilo medija, o ovim inicijativama, projektima i zadrugama možda nikad ne bismo čuli, a to su i više nego zaslužili

GREEN_300_listici_sredina

"Odašiljači zelenih promjena"

Koliku ulogu imaju mediji kada se izvještava o zelenim promjenama? Ne trebamo otići predaleko, jer inicijative, projekti, zadruge i kampanje koje provode hrabri i osviješteni ljudi u našoj maloj zemlji, dokaz su da imaju itekako veliku. U razgovoru s njima, otkrili smo koliko im za provedbu njihovih hvalevrijednih ideja znači utjecaj nas, medija.

Green.hr kao pokretač najveće komunikacijske zelene platforme želi proaktivno djelovati i prema poslovnoj zajednici te provodi relevantno istraživanje među medijima, agencijama i kompanijama. Nastavno navedenom, pokrenuli smo GREENdex istraživanje, koje za cilj ima prikupiti relevantne informacije od aktera koje smo ovim projektom odlučili staviti u fokus, kako bismo definirali indikator zelene transformacije. Istraživanjem želimo dati odgovor na pitanje u kojoj mjeri poslovni subjekti provode održive politike i koliko svojim doprinosom služe kao primjeri pozitivne promjene. 

Kada govorimo o medijima, onda treba spomenuti kako su u posljednjih nekoliko godina teme poput klimatskih promjena, zelenih politika i zelenih transformacija pronašle svoj put i o njima se krenulo izvještavati. Naravno, razlikuje se to od države do države, ali generalno mediji bude svoju svijest oko ovih krucijalno važnih tema. Da bi takve teme pronašle put prema ljudskim srcima i potakle javnost na razmišljanje ponekad je potrebno puno vremena, a ponekad način i priča o kojoj se izvještava može u vrlo kratkom roku učiniti mnogo i pokrenuti cijeli jedan val promjene.

Ako gledamo na nivou naše zemlje, kao idealni primjer kako dočarati ljudima da je uistinu došlo 5 do 12 zasigurno su i kampanje, projekti i udruge koje silno žele i trude se napraviti promjenu. Onu zelenu i pravu. Tu se dogodi ta uzročno-posljedična veza. Ovom prilikom mediji predstavljaju “odašiljače” dobrog glasa i ideja koje će promijeniti naš mali svijet. Koliku mediji imaju ulogu o izvještavanju kada je riječ o zelenim projektima, platformama ili udrugama, svjedoče tome i naši sugovornici o kojima smo i mi kao portal koji promiče zelene navike nerijetko pisali.

Jedna od takvih kampanja je i Boranka, nastala pod organizacijom Saveza izviđača Hrvatske i poslovnog direktora Dana Špicera. Riječ je o najvećoj akciji pošumljavanja požarišta Dalmacije koja je u posljednje tri godine okupila više od 7300 volontera koji su na dalmatinskim požarištima zasadili više od 85.000 novih stabala. Da su mediji ovdje također odigrali bitnu ulogu, potvrdio nam je to i sam Dan Špicer koji je svojedobno na Greencajt Festivalu osvojio nagradu Green Prix u kategoriji Green Lidera. “Mediji su odigrali veliku ulogu u promociji samog projekta, a igraju i dalje. Do sada je o kampanji Boranka, prema našoj internoj evidenciji koju radimo koristeći Press cut media monitoring servis, evidentirano više od 1,000 medijskih objava o kampanji Boranka“, otkriva nam Dan Špicer, opisujući nam da odnose s medijima grade kontinuirano, dijelom kroz medijske partnere i pokrovitelje dijelom kroz osobni odnos s pojedinim novinarima i redakcijama raznih medija.

“Cjelokupni koncept kampanje Boranka, u smislu odnosa s medijima, oslanja se na više različitih aktivnosti: Pozivi i objave za medije od strane organizatora kampanje (Savez izviđača Hrvatske), pozivi i objave za medije od strane partnera, sponzora, pokrovitelja i sudionika kampanje, medijske objave vezane uz ostale promotivne aktivnosti kampanje (izložbe, promocije, društvena događanja, sportske i humanitarne aktivnosti, edukacije i sl.), co-branding kampanje Boranka kao i dobivene nagrade za kampanju te medijsko izvještavanje o istima – Boranka je najnagrađivanija neprofitna kampanja u Hrvatskoj”, opisuje Špicer.

S njime se slaže i Marina Matijević iz inicijative “Ja bolji građanin”. Marina je dolaskom pandemije svoje prvotno poslovanje u turizmu morala staviti na mirovanje, međutim ona u tom trenutku nikako nije mirovala. Iz njezine znatiželje i averzije prema plastičnom otpadu kao i ljubavi prema ekologiji nastala je inicijativa na društvenim mrežama, koja je s vremenom postala sinonim za bilo koje nedoumice kada je o razvrstavanju otpada riječ. Jednim dijelom i zahvaljujući medijima. “Naravno da su mediji bitni, u ovim vremenima mediji su nositelji edukacije. Osobno sam vrlo zadovoljna sa svojom suradnjom s medijima, mislim da su inicijativu vrlo solidno prepoznali. S tim da je kod mene jako puno medija došlo i radi preporuka drugih “zelenih” kolega koji imaju već prethodne suradnje s njima”, otkriva nam Marina Matijević.

Ona dodaje i kako je bitno razlučiti razliku kod izvještavanja o ovakvim temama. “Stavila bih jedino napomenu da senzacionalizam nije način kako prenositi vijesti o klimatskim promjenama jer čini ogromnu štetu (slično kao kod Covida). Recimo, trebalo bi češće naglašavati i pozitivne efekte koji su već postignuti, jer i to se događa, a i to su informacije koje su važne jer govore građanima kako je moguće ispunjenje ciljeva u očuvanju okoliša”, napominje Matijević.

Humana Nova, zadruga koja već godinama promovira zapošljavanje osoba s invaliditetom i drugih društveno isključenih osoba kroz proizvodnju i prodaju kvalitetnih i inovativnih tekstilnih proizvoda od ekoloških i recikliranih materijala također je dospjela u medije zahvaljujući kojima danas o ovom društvenom poduzeću znaju mnogi i uključuju ih u svoje akcije i kampanje. Tri su osnovna cilja Humane Nove, a to je ekološki (model zbrinjavanja tekstilnog otpada procesima reciklaže i ponovne uporabe), društveni (integracija društveno isključenih osoba), ekonomski (održiv način), a promocija svega navedenog vrlo je važna. Potvrdio nam je to i Ivan Božić, upravitelj zadruge. “Da, mediji itekako imaju značajnu ulogu u promociji našeg rada, najviše upravo u smislu promocije (ali ne uvijek sa svim podacima) u sustavu sakupljanja tekstila, ali i u promociji našeg rada, što u konačnici pomaže u našoj prezentaciji prilikom nastupa na tržištu prodaje. Utjecaj medija je danas izuzetno velik, no zbog društva kakvo danas jesmo i generalno velike razine nepovjerenja, uloga bi bila i značajnija. Nadam se da to značajnije vrijeme dolazi”, istaknuo je Ivan Božić.

Svi naši sugovornici slažu se kako mediji imaju izuzetnu moć pri izvještavanju, a zbog vremena koja nam dolaze, njihov utjecaj bit će još veći, ali i potrebniji.

Partneri projekta Greendex su Energia Naturalis i Europski parlament.

PHOTOS BY: Matej Grgić, Luka Cerovina, Studio Jeka, Marko Čordaš, Privatni album, / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.