ayesha-ch-S24Sq0Vc0ms-unsplash

Coca-Cola je sponzor COP-a 27 na opće nezadovoljstvo ekologa. Tvrtka se brani od kritika

GREEN_300_listici_sredina

Pokrenuta i peticija

Organizatori ovogodišnje konferencije o klimi, COP27, našli su se na udaru žestokih kritika nakon objave ovogodišnjeg sponzora.

Egipat je kontroverzno odabrao Coca-Colu za sponzora COP27 2022., što je razumljivo izazvalo nezadovoljstvo ekologa. Konferencija je namijenjena praćenju klimatskih promjena i naporima zemalja u borbi protiv istih, ali mnogi smatraju da je odabir Coca-Cole kao sponzora, koji je poznat kao jedan od najvećih svjetskih zagađivača plastikom, samo još jedan oblik “greenwashinga”.

Steve Hynd iz organizacije City to Sea osudio je odluku egipatskog Ministarstva vanjskih poslova putem The Independenta. “Coca-Cola godišnje izbacuje milijarde boca, milijune tona stakleničkih plinova i stalno se naziva najvećim zagađivačem plastikom na svijetu”, izjavio je Hynd. “Ponuditi im neprikosnovenu platformu predstavlja najveće zanemarivanje dužnost koju organizatori imaju prema našem planetu dok ulazimo u posljednju priliku za suočavanje s klimatskom krizom. Klimatska kriza zahtijeva da svi odigramo ulogu. Kada u fokus stavite tvrtku koja je aktivno izbjegavala suradnju sa sindikatima, njezinu evidenciju ljudskih prava, a kamoli razorni utjecaj njezina poslovnog modela na okoliš, aktivno isključujete druge važne glasove. Vrijeme je da prestanemo centrirati korporativne primatelje i počnemo centrirati one zajednice koje će najvjerojatnije biti pogođene klimatskom krizom.”

Klimatski aktivisti su razočarani što je Coca-Cola, od svih mogućih kompanija, odabrana za sponzora COP27. Godišnja konferencija održava se u egipatskom gradu Sharm el-Sheikhu, za nekoliko tjedana, krajem studenog. Naime, u 2019. Coca-Cola je priznala da koristi 3 milijuna tona plastične ambalaže godišnje; a 2021. revizija je tvrtku proglasila najvećim svjetskim zagađivačem plastikom. “Cijeli Coca-Colin poslovni model temelji se na fosilnim gorivima. Dali su obećanja da će poboljšati recikliranje koja nikada nisu ispunjena”, izjavio je Steve Trent iz Zaklade za okolišnu pravdu. Pokrenuta je i peticija, koju je potpisalo više od 119 tisuća ljudi, a optužuje COP27 da je potrošio “milijune dolara na greenwashing svog brenda”. “Konferencije COP-a trebale bi biti okupljanja nacionalnih čelnika, uključenih u hitne pregovore o sprječavanju klimatskih promjena”, rekla je za The Independent Georgia Elliot-Smith, inženjerka koja je pokrenula peticiju. “…ne višemilijunska zabava za korporativne onečišćivače i njihove lobiste.”

Odgovarajući na kritike, Coca-Cola je rekla da dijeli “cilj uklanjanja otpada iz oceana i cijeni napore da se podigne svijest o ovom izazovu,” ukazujući na svoje “ambiciozne ciljeve” koji počinju s “pomoći u prikupljanju i recikliranju boce ili limenke za svaku koju prodaju, bez obzira odakle dolazi, do 2030.” Tvrtka tvrdi da je predana učiniti više, brže, kako bi mogla razvijati svoje poslovanje na pravi način, zbog čega će “nastaviti partnerstvo s drugim tvrtkama, organizacijama civilnog društva i vladama kako bi poduprla kooperativno djelovanje na ovom kritičnom pitanju.”

Tvrtka Coca-Cola nedavno je doista prikupila 500 milijuna eura za projekte održivosti. No, uz PepsiCo, već je četiri godine zaredom proglašen najvećim zagađivačem plastikom. U trenutku objavljivanja ovog članka i dalje je službeni sponzor COP-a 27.

PHOTOS BY: Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.