Tekstilna industrija jedan je od najvećih zagađivača okoliša i to vjerojatno već svi koji se informiraju oko zelenih vijesti znaju. Pojava brze mode ubrzala je proces zagađivanja pa mnogi u toj industriji koja je već neko vrijeme na crnoj listi pokušavaju pronaći rješenja glede poslovanja. Jednako je i s robnim kućama koje uz klasične trgovine sve češće nude i second hand dućane, kao i servise za iznajmljivanje. Sve su to pokušaji da se moda, ali i njezini konzumatori okrenu zelenijem i što odgovornijem odabiru.
Također, jedan je od ciljeva i potaknuti što mlađe kupce da razmišljaju odgovornije i ekološki prihvatljivije prilikom kupnje. Svaki takav korak, u ovome znači mnogo. Posebice ako se u to uključe i modne prijestolnice poput Pariza koje ne treba dodatno najavljivati i opisivati kao gradove koji sami po sebi “udišu” iliti žive modu. Tako je prošli mjesec poznata luksuzna pariška robna kuća Galeries Lafayette osigurala 500 četvornih u shopping centru vrhunskih modnih marki dio za cirkularnu modu. “Prilika je to za rad s novim partnerima i njihovom poslovanju te da zajedno stvaramo nešto pozitivno za globalni eko sustav”, izjavila je Alix Morabito direktorica posebnih projekata u poznatoj pariškoj robnoj kući koja nudi kupcima da donose svoju rabljenu odjeću koja se može prodati upravo u novom, održivom dućanu unutar robe kuće.
Ovakvi projekti ukazuju na to kako trgovci žele odgovoriti na brige potrošača koji su postali sve svjesniji okoliša, a to nije kako tvrde samo PR trik. Galeries Lafayette je već 2020. godine započeo s radom na projektu otvaranja Le (Re) Store trgovine, a projekt je ubrzan u veljači 2021. nakon što je Paris Good Fashion objavio rezultate nacionalnog javnog savjetovanja o održivoj modi, uključujući povratne informacije od preko 100.000 ispitanika iz cijele Francuske. Potreba za dodatnim recikliranjem i zaokretom svima omiljene mode u Parizu zasjala je u istraživanju te se očekuje da će sektor rabljene mode doživjeti procvat u nadolazećem desetljeću. Također u Parizu, još je jedna robna kuća – Printemps prilagodila prostor za cirkularnost unutar dva tjedna od otvaranja Galeries Lafayette. Nazvan 7eCiel, to je prostor od 1.300 četvornih metara koji nudi rabljenu odjeću i usluge ponovne kupnje, kao i izbor ekoloških marki. S druge strane rijeke Seine, Bon Marché Rive Gauche pokrenuo je Maison Vintage, prostor koji nudi starinski namještaj, rasvjetu za uređenje doma. U trgovini Rive Gauche također se nalaze rabljeni modni brendovi, a od 2020. godine postoji usluga recikliranja trapera.
Francuska je samo jedan od primjera takvog novog, odgovornijeg cirkularnog poslovanja. Još 2019. godine u Firenci je luksuzni trgovac s više različitih marki pokrenuo LVRSustainable nudeći izbor održivih marki i suradnji s neprofitnim organizacijama i društvenim i ekološkim organizacijama i markama. Lane Crawford sa sjedištem u Hong Kongu ima program preuzimanja koji promiče kružni ekosustav prikupljanjem polovne ambalaže, rabljene elektronike i odjeće. Neto prihod financira različita društvena poduzeća. Ni londonski Harrods ne zaostaje pa je tako i ova luksuzna robna kuća nedavno ponudila servis za unajmljivanje odjeće i modnih dodataka po vrlo prihvatljivim cijenama.
Kako izvještava UN-ov Program za okoliš, cirkularnost stavlja dionicima na teret da gledaju dalje od trenutnog industrijskog modela Uzmi, napravi i odloži. “Postizanje cirkularnosti u tekstilu zahtijevat će potpuno nove poslovne modele koji se odmiču od brze mode po najnižim mogućim cijenama prema modelima u kojima su odjeća i drugi kućni tekstil cijenjeni predmeti koji se čuvaju što je dulje moguće”, stoji u izvješću UN -a o cirkularnosti, a s time se slažu i voditelji vodećih robnih kuća u svijetu, te dodaju kako bi svaki takav proizvod trebao imati i na umu mogućnost njegove reciklaže i proizvodnju od obnovljivih materijala koji su, nadajmo se, vrlo bliska budućnost, a mogućnost kupnje u cirkularnim trgovinama dostupna u svakom gradu u kojem živimo.