259833646_2753343354958997_1926893298064666921_n

Brend bračnog para iz Kastva priča jednu od najljepših priča o proizvodnji ekoloških svijeća

GREEN_300_listici_sredina

Više od svijeće

Želja da izraze svoj umjetnički izričaj, prošle je godine nagnala Margaritu i Jurišu da počnu kreirati skulpturalne svijeće od prirodnog voska. Danas je njihova želja pretočena u brend koji će se uskoro pronaći i na inozemnim policama dućana.

Kastav – grad u zapadnom dijelu Primorsko-goranske županije mjesto je gdje ćete se u isto vrijeme nadisati svježeg zraka šume koja ga okružuje i nagledati prekrasnog kvarnerskog zaljeva na koji s druge strane puca pogled. Upravo u ovom pitoresknom gradiću, poznatom i kao gradom kulture i umjetnosti prije godinu dana nastao je “Up Candle Design” brend dizajnerskih ekoloških skulpturalnih svijeća od prirodnog sojinog i repičinog voska proizvedenih specifičnom kombinacijom modernih tehnologija i tradicionalnih tehnika. Iza ove kreativne priče stoje supružnici Margarita i Juriša Puratić. “Ideja je bila stvoriti ekološki proizvod koji osim funkcionalne, posjeduje estetsku  i meditativnu dimenziju. Proizvod koji pruža korisniku/kupcu mogućnost refleksije i sudjelovanja u pozitivnoj promjeni kroz kupovinu lokalnih, ručno proizvedenih prirodnih proizvoda”, ističu ovi kastavski kreativci koji su oduvijek sanjali kako će jednog dana pokrenuti nešto svoje, nešto kroz što bi se oboje mogli umjetnički izraziti.

I u tome su uspjeli, a to potvrđuju svojim ekološkim proizvodima, svijećama koje već krase mnoge domove, jer one nisu samo još jedne svijeće u nizu, već upravo suprotno, one su pravo umjetničko djelo. “Polako se počela formirati ideja o pokretanju vlastitog posla koji bi integrirao segmente u kojima smo oboje uživali i kroz koje smo se mogli prepustiti stvaralaštvu – 3D tehnologiju, dizajn i modeliranje.  Volimo svijeće i njihovu simboliku, a kako se tržište svijeća  populariziralo i naraslo zadnjih godina, posebice u vrijeme pandemije, učinilo  nam se kao idealan način i prilika da spojimo poslovni i kreativni aspekt. Roditeljstvo nas je ponukalo da re-evaluiramo vrijednosti i način života iz čega je proizašla ideja o stvaranju, između ostalog i ekološkog brenda”, otkriva nam Juriša.

Upravo segment ekologije i odgovornost prema našem planetu najviše ih je dotakla kad su postali roditelji. Svijest i briga o tome kakav ćemo svijet ostaviti našim najmlađima itekako bi se trebala ticati svih nas. “Živimo u prekrasnom Kastvu omeđeni šumom s jedne i pogledom na Kvarner s druge strane. U takvom okruženju teško je ostati ravnodušan i ne razviti duboko poštovanje prema velebnosti i veličanstvenosti prirodnog organizma i ekosistema kojeg smo i sami dio. Kroz simboliku forme, proizvodne materijale i način proizvodnje nadamo se promicati održivost, ekologiju i svjesnost” ističu, ali i sami priznaju da baš poput većine nas i dalje uče živjeti što održivije. “Trudimo se  živjeti što više u skladu s vrijednostima u koje vjerujemo – razvrstavanje,  prikladno odlaganje otpada, kompostiranje, usvajanje pretežito vegetarijanske prehrane kao i prenamjenu starih proizvoda neke su od održivih navika kojih se nastojimo držati. Bili bi licemjeri  kada bi tvrdili da su naši životi apsolutno podređeni ekološkim i održivim vrijednostima. Život je neuredan, nepredvidiv i kaotičan”, iskreni su.

Trenutno u asortimanu koji ljubitelji svijeća mogu pronaći na njihovim službenim stranicama ili društvenim mrežama imaju od 10 modela sklulpturalnih svijeća, za sve njih najveća inspiracija Margariti i Juriši je priroda pa tako njihovi modeli, kako ističu, manifestiraju organske ali i geometrijske apstraktne oblike u kojima pored postojeće, promatrač nalazi vlastitu, sebi svojstvenu interpretaciju. “Naše svijeće lijevamo i obrađujemo ručno po narudžbi od prirodnih voskova soje i repice bez aditiva koji sporije gore, biorazgradivi su i ne otpuštaju štetne spojeve. U svijećama koristimo 100 % pamučne fitilje kojima se  smanjuje  crni dim pri gorenju a time i negativan utjecaj na okoliš i zdravlje. Smatramo da je bitno doprinositi podizanju svijesti modernog čovjeka tj. potrošača o očuvanju okoliša i promicati ekološke i održive prakse , a time i proizvode”, opisuju.

Da se dobar glas daleko čuje, svjedoči i činjenica kako bi “Up Candle Design” uskoro mogli pronaći i na inozemnom tržištu. “Ostvarili smo suradnju  s nekoliko concept, design i gift store-ova u Rijeci i Zagrebu, a uskoro ćemo se pojaviti i u par dućana u Dalmaciji. U pregovorima smo s dućanima na području sjeverne Europe, a naše će  svijeće uskoro osvanuti i na njihovim policama”, s radošću nam otkrivaju, a na pitanje smatraju li da ljudi u drugim državama Europe imaju razvijeniju održivu svijest od nas, kažu kako nije nužno istinito, ali je svakako popularnost takvih proizvoda veća, pogotovo u zemljama Sjeverne Europe gdje se, tvrde, veliki naglasak stavlja na način proizvodnje, materijale  kao i ekološki profil proizvoda.

Iako je brend još uvijek relativno mlad, a već postiže sjajne rezultate, u kreativnoj radionici supružnika Puratić već se vrijedno smišljaju nove ideje i projekti za koje ćemo tek čuti uskoro. “Kad se posao i prodaja uhodaju, u planu je organizirati i radionice izrade skulpturalnih svijeća. Trenutno u pripremi imamo već nekoliko novih modela, a poigrat ćemo se i s drugim proizvodnim materijalima te izbaciti liniju dekorativnih i svijećama komplementarnih proizvoda po cirkularnim načelima”, zaključuje Juriša.

PHOTOS BY: Instagram @upcandledesign / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.