347253586_205617828488645_8203518945652564878_n

Biljni body positivity: Ovi Britanci dostavljaju povrće koje ne zadovoljava estetske kriterije za trgovine

GREEN_300_listici_sredina

Vole obline svih vrsta

Ističu i kako kupcima to olakšavaju jer ne moraju kupovati povrće na više strana, ali i jer znaju koliko je povrća poželjno pojesti svaki tjedan.

Šokantan je podatak da čak 40 posto uroda povrća ne dođe do supermarketa jer jednostavno ne ispunjava estetske kriterije za police. Tu uskače ekipa koja stoji iza brenda Wonky, koja u Britaniji tjedno korisnicima na vrata dostavlja plodove zemlje čije obline se ne uklapaju u ideale ljepote trgovačkih lanaca.

Ističu kako su do 2009. europski zakoni bili na strani supermarketa te je poželjni izgled voća i povrća bio čak i propisan zakonima. Srećom, to je ukinuto, no brojni i dalje ne žele otkupljivati plodove koji ne izgledaju lijepo.

No ima i pozitivnih primjera; francuski supermarket Intermarché je početkom 2014. godine pokrenuo kampanju koja ističe čudnovato voće i povrće. Prodali su 1,2 tone ‘ružnog’ povrća po trgovini unutar prva dva dana.

Svima dobro

Nekoliko supermarketa u Ujedinjenom Kraljevstvu sada također otkupljuje Wonky povrće.

Wonkyjevci imaju dva cilja – prodati povrće koje nije lijepo, ali i normalizirati njegovu kupnju i potrošnju. Stoga nude boxeve u kojima tjedno korisnicima dostavljaju povrće na vrata. Ističu kako im je važan segment pretplate jer to olakšava poljoprivrednicima dajući im sigurnost, ali i njima jer znaju koliko otkupiti pa ne dolazi do nepotrebnog stvaranja viška hrane.

Ističu i kako kupcima to olakšava jer ne moraju kupovati povrće na više strana, ali i jer znaju koliko je povrća poželjno pojesti svaki tjedan.

 

PHOTOS BY: Wonky / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.