steven-kamenar-MMJx78V7xS8-unsplash

Baterije u bliskoj budućnosti mogle bi se izrađivati od drveća

GREEN_300_listici_sredina

Održivi projekt vrijedan 10 milijuna eura

Nakon brojnih istraživanja u koje su uloženi milijuni eura, finska tvrtka Stora Enso došla je do zaključka kako bi današnje litij-ionske baterije mogle zamijeniti one koje su napravljene od sastojka koji se nalazi u drveću. Lignode su baterije bliske budućnosti.

Da vam je netko rekao kako će se u svijetu jedan dan baterije proizvoditi od tvari iz drveća rekli biste da se u najmanju ruku netko šali s vama. No, zahvaljujući tvrtki Stora Enso za istraživanje održivih materijala, ovo bi mogao postati novi način proizvodnje baterija. Inženjeri iz ove finske tvrtke, izgradili su novi proizvodni pogon vrijedan 10 milijuna eura koji će stvoriti obnovljivi ugljik na bio-bazi pretvarajući drveće u baterije. To će se postići uporabom materijala na bazi drveta koji se naziva lignin. Riječ je o neugljikohidratnom polifenolnom polimeru koji je glavni sastojak drva (od 15 do 35%), i koji poput plastike ili cementa povezuje celulozna vlakna u vrlo čvrstu izvanstaničnu strukturu. Lignin je druga prirodna makromolekula u prirodi nakon celuloze, daje biljci čvrstoću te sprječava njihovo truljenje.

Stora Enso dugoročni je ulagač u održivo financiranje istraživanja i razvoja s prošlogodišnjim ulaganjima od 140 milijuna eura te su tijekom proučavanja ove sirovine izgledi vrlo visoki kako se ugljik koji se nalazi u netoksičnom materijalu može upotrijebiti za zamjenu fosilnih goriva i iskopanih metala koji se nalaze u našim litij-ionskim baterijama, za čije je funkcioniranje obično potreban grafit. Lignin se tako odvaja od drva tijekom proizvodnje celuloznih vlakana iz njegove pulpe. Zatim se prerađuje u lagani ugljični prah koji se izrađuje u ploče elektroda i kombinira s drugim komponentama baterije kako bi se zamijenio grafit.

Tvrtka ulaže napore ne bi li lignin postao budućnost proizvodnje baterija što bi svakako označilo i pozitivnu promjenu za budućnost pametnijeg putovanja s električnim automobilima kojima bi baterija bila izrađena upravo od ove revolucionarne lignin baterije čiji patent nazivaju Lignode. Anoda u tradicionalnim litij-ionskim baterijama izrađena je od grafita koji nastaje kemijskom reakcijom u neobnovljivim ugljikovim spojevima, a da bi primjerice Tesla ispunio svoje proizvodne ciljeve od 20 milijuna električnih automobila godišnje, trebao bi iskopati više od 1 milijun tona grafita. Također, gotovo sva prijenosna elektronika sada se napaja litij-ionskim baterijama. Postoji zabrinutost da se inženjeri ne mogu u budućnosti obvezati na njih kao na snagu za napajanje većih strojeva, poput zrakoplova, zbog njihove sposobnosti pregrijavanja.

Iz tvrtke Stora Enso istaknuli su nekoliko ključnih prednosti prelaska na obnovljivu energetsku tehnologiju Lignode. Komercijalno je moguće proizvesti ove baterije zbog široke dostupnosti resursa potrebnih za njihovu izradu – drveća, no proizvođači se obvezuju da će svoje materijale nabaviti iz europskih šuma s certifikatom održivosti. Gotovo sva proizvodnja baterija LI odvija se u Kini zbog slabih ekoloških standarda i jeftinih proizvodnih troškova. Korištenje prirodnih resursa potpuno bi iskorijenilo ovu potrebu.

Zatim je tu i činjenica da se ove baterije mogu brže puniti jer iz Stora Ensoa vjeruju da potpuno funkcionalna Lignode baterija ima kapacitet punjenja bržim od vodećih na tržištu te bi ova održiva baterija radila pri nižim temperaturama, što otvara vrata za snažnije pokretanje električnih automobila.

PHOTOS BY: storaenso.com, screenshot, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.