Grupa Lufthansa – koja uključuje Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings i Swiss -pušta u promet zrakoplove bez putnika samo kako bi zadržala svoja prava polijetanja i slijetanja u europskim zračnim lukama. Belgijski ministar mobilnosti Georges Gilkinet pozvao je Europsku komisiju (EK) da stane na kraj s ovom “ekološkom, gospodarskom i socijalnom glupošću”, nakon što se pokazalo da je 3000 ovih “letova za duhove” bilo od Brussels Airlinesa.
Prije nego što je počela pandemija COVID-19, Europska Unija je zahtijevala od zračnih prijevoznika da ispune 80 posto svojih planiranih polijetanja i slijetanja ili riskiraju da izgube svoje slote zbog konkurentskih prijevoznika. Iako je ta brojka smanjena za 50 posto 2021., ta je brojka još uvijek prevelika za potražnju putnika, piše časopis The Bulletin. Lufthansa je već smanjila 33.000 letova otkako je varijanta Omicron s hipertransmisijom dovela do otkazivanja putovanja diljem svijeta, a i vladini dužnosnici i sama Lufthansa mole EU da ponovno razmotri to pravilo iz ekoloških razloga.
“Dok su u gotovo svim drugim dijelovima svijeta u vrijeme pandemije pronađene iznimke pogodne za klimu, EU to ne dopušta na isti način.”, rekao je izvršni direktor Lufthansa grupe Carsten Spohr za njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
I EU i Lufthansa su se, barem na papiru, obvezale prepoloviti svoje emisije ugljika u sljedećem desetljeću. Međutim, ovaj debakl je u suprotnosti s tim obećanjima, s obzirom na to da jedan let Boeinga 737 na kratkoj relaciji tijekom svakog sata generira oko 18 tona ugljičnog dioksida koji završi u atmosferi. To je dvostruko veći ugljični otisak od prosječnog godišnjeg ugljičnog otiska jednog stanovnika EU. Avioindustrija je inače zaslužna za gotovo 2% svih emisija stakleničkih plinova u svijetu i za oko 2,5% emisija ugljikovog dioksida.
Europska komisija za promet do sada je signalizirala da neće dodatno smanjiti zahtjev ispod 50 posto, a glasnogovornik je sugerirao da je trenutno smanjenje više nego dovoljno.