Amsterdam je postao prvi grad na svijetu koji je zabranio ovu vrstu oglasa

GREEN_300_listici_sredina

Nestaju reklame iz metroa

Zagovornici se nadaju da će zabrana oglasa koji veličaju jeftine letove i automobile koji gutaju benzin utrti put većim, sveobuhvatnijim zabranama oglasa diljem Nizozemske i šire.

Vozila na fosilna goriva, poput benzinskih automobila i aviona, više se neće oglašavati na amsterdamskim podzemnim željeznicama ili u centru grada. Novi zakon prati masovni pokret građana u glavnom gradu i oko njega koji je pokrenula inicijativa Reclame Fossielvrij. Skupina je koordinirala pismo u čijem stvaranju je sudjelovalo 50 lokalnih organizacija tražeći od grada Amsterdama da prestane davati pozornost fosilnim gorivima.

Čak četiri milijuna putnika koji tjedno koriste metro neće više na svojoj ruti vidjeti reklame za automobile koji koriste fosilna goriva ili rent-a-car kompanije čiji automobili voze na benzin. Primjerice, Peaugeot i Volkswagen više neće moći reklamirati svoje SUV modele. Također, putnici više neće svakodnevno gledati ponude za jeftine letove. Sada će se taj prostor koristiti da se veća važnost stavi na električne automobile i obnovljivu energiju.

“Odluka o zabrani oglašavanja fosilnih goriva na stanicama podzemne željeznice dolazi u ključnom trenutku u borbi protiv klimatskih promjena. Reklame koje fosilna goriva prikazuju kao normalna pogoršavaju klimatske poremećaje i nije im mjesto u gradu ili u zemlji”, rekao je Femke Sleegers, koordinator tvrtke Reclame Fossielvrij. Iako je nizozemska kampanja usmjerena na glavni grad, postoje znakovi da bi se ista ta inicijativa mogla proširiti i na druge veće gradove u Nizozemskoj, poput Haaga, Rotterdama i Utrechta.


Diljem Europe pokrenulo se nekoliko lokalnih kampanja protiv oglašavanja fosilnih goriva, koje su dobile značajnu potporu javnosti. U Francuskoj je Résistance à l’Agression Publicitaire (mreža otpora agresiji oglašavanja) izradila izvještaj koji pokazuje hitnost sličnih zakonu u Francuskoj za borbu protiv oglašavanja fosilnih goriva. Potiče da se oglašavanje fosilnih goriva regulira na sličan način kao oglašavanje duhana i alkohola. Badvertising Campaign u Velikoj Britaniji , kampanja koja se bori protiv lošeg oglašavanja, također se bori za zabranu oglašavanja fosilnih goriva, koristeći slične strategije kao i prethodne kampanje protiv oglasa za duhan koje su u Velikoj Britaniji proglašene ilegalnima 2007. godine.

PHOTOS BY: Freepik, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.