REEBOK DONOSI

Ali Mirza Mulabegović: “Volim s tenisicama pokazati dio svog karaktera”

GREEN_300_listici_sredina

Zabava u skladu s održivom kupnjom

Razgovarali smo s kreativnim direktorom domaćeg brenda Zagreb Social Club o najnovijoj kolekciji, kako je brend u skladu s konceptom održive mode, a dao nam je i par savjeta kako statement komadima začiniti svaki outfit.

U listopadu prošle godine Zagreb je postao bogatiji za novi kreativni prostor u kojem se smjestio domaći brend Zagreb Social Club. Svima koji su ga posjetili bilo je jasno da nije riječ o običnom showroomu nego o mjestu s puno većom pričom. Osim što u njemu možete pogledati najnovije streetwear komade iz kolekcije, plan je da se u njemu održavaju izložbe i kreativne radionice, ali i da se kupci opuste nakon napornog radnog dana. Kreativni direktor brenda, Ali Mirza Mulabegović, poziva na adresu Smičiklasova 22 sve ljude koji su željni nekog novog iskustva ili žele naučiti nešto novo pa će tako rado ispričati i priču o svom modnom brendu i kako je poslovanje u skladu s brigom o okolišu. S Mirzom smo rado razgovarali o temi održive mode, a budući da je i brend ambasador za Reebok, iskoristili smo priliku da ga upitamo o novom modelu tenisica Classic Leather Legacy izrađen od 30% recikliranog materijala.

Svi živimo u neizvjesnim vremenima, a vi ste odlučili postaviti sami sebi još par izazova – prošlog ljeta ste pokrenuli Dubrovnik Social Club, a u listopadu ste otvorili kreativni concept store za Zagreb Social Club. Je li se hrabrost isplatila? Zadovoljni ste reakcijama?

Hrabrost se uvijek isplati ako zbog ničeg drugog onda zbog toga što znate da ste pokušali ostvariti nešto u što vjerujete. Reakcije na Zagreb Social Club kako mi to zovemo kreativni prostor su i više nego pozitivne, a zbog konstantnih izmjena toga što se može, a što ne može u javnom prostoru ostvarili smo tek 30% zacrtanih ideja i projekata. S toplijim vremenom krenuti ćemo intenzivnije s kulturnim aktivacijama unutar prostora i jedva čekam da ovo zubato sunce zamjeni pravo sunce.

Nije riječ o klasičnom dućanu. Kakav doživljaj nudite kupcima u svom kreativnom prostoru?

Ideja prostora je da ljudi ne dolaze samo u kupovinu već da dolaze po iskustvo, upoznati nove ljude, podijeliti svoje ideje ili jednostavno popiti hladno pivo nakon napornog dana na poslu. Oni naši kupci postanu tek nakon što napuste prostor jer im se sviđa uređenje, atmosfera ili naša filozofija i kada dođu doma naprave kupnju online.

Nedavno ste predstavili svoju mini zimsku kolekciju. Što se sve nalazi u njoj?

Naša zimska kolekcija se pretvorila u novogodišnju kolekciju. S obzirom na to da sve proizvodimo u Hrvatskoj, imali smo velikih problema s epidemijom da kolekcija stigne u roku. Jedan tjedan su bile zatvorene radionice gdje šivamo, drugi tjedan tiskare. Na kraju kolekcija se sastoji od sad već naše prepoznatljive college veste koja ovaj put dolazi s drukčijim ukrasnim motivima, tople zimske hoodice i majica dugih rukava koje su rađen od tanjih materijala da mogu se podjednako nositi u zimu, ali i u proljeće/ljeto. Za ljubitelje kratkih rukava na raspolaganju su majice od 100% visokokvalitetnog pamuka s motivom našeg grba.

Kako se održivost odražava u vašem poslovanju?

Mislim da je kriva percepcija da održivost kreće od materijala. Često vidimo kako se neki modni komadi reklamiraju da su napravljeni od “organskog pamuka”, ali nitko ne uzima u obzir put koji je prošao taj komad. Primjera radi, gotove majice na koje se samo radi tisak obično se proizvode u nekoj trećoj zemlji izvan Europe, skladište se negdje u Europi od kud dolaze do Hrvatske. Mislim da samo taj transport već poništi bilo kakve pozitivne učinke “organskog pamuka”. Također, ne uzima se u obzir u kojim tvornicama se radi s tim materijalima i u kojim uvjetima rade zaposlenici istih. Zato naša održivost ide u drugom smjeru. Svi artikli iz naših kolekcija su unisex, time smanjujemo potrebu za dodatnom proizvodnjom i možemo limitirati kolekciju na manju količinu. Manja količina artikala znači i manja potreba za skladištenjem. Showroom radi kraće nego tradicionalni dućan na taj način trošimo manje struje, a od ožujka sve naše pošiljke će se slati u vrećicama koje se mogu kompostirati. Ove neke sitne stvari nisu marketinški privlačne kao što je natpis “organski pamuk”, ali čine veliku razliku za našu okolinu. Na kraju, do svake radionice s kojom surađujemo možemo u svakom trenutku se odvesti i vidjeti proizvodni proces i odnos prema zaposlenicima. Pokušavamo promijeniti i percepciju naših kupaca da ne očekuju svaki mjesec novi “drop” kao što se to radi u brzoj modi, artikli neće magično nestati i neće biti veliko sniženje. Krećemo sada i s akcijom skupljanja starih majica i ostalih tekstilnih artikala koje ćemo jedan put mjesečno nositi u Humana Novu, a oni će se pobrinuti da materijali budu reciklirani i opet iskorišteni.

Kako biste opisali osobu koja nosi vašu odjeću?

To je osoba koji dijeli naše svjetonazore od mode, kulture i umjetnosti do ljudskih prava i borbe za jednakost. Ne gledamo godine ili pripadnost nekoj subkulturi već smo otvoreni prema svima, jer želimo živjeti u takvom okruženju.

Održiva moda je sve veći trend u svijetu, a mi se nadamo da nije prolazan. Jeste li i vi primijetili da kupce sve više zanima od kojih je materijala izrađena odjeća kao i sam proces njezine izrade?

Često s kupcima u našem showroomu upravo pričam o našem proizvodnom procesu i našem načinu razmišljanja što je održiva moda. Kroz dijalog shvate neke od točaka koje sam rekao u prethodnom pitanju – da samo zato što ne piše da je nešto napravljeno od organskog pamuka ne znači da nije dobro za okolinu tj. da učinak na istu nije uzet na razmatranje.

Posljedice brze fashion industrije zadaju velik udarac na okoliš. Čak 85% čitavog tekstila završi kao otpad. Mogu li brendovi poput vašeg stati na kraj tome nudeći kvalitetne komade koji će dugo trajati i one “bazne” oko kojih se lako mogu slagati outfiti?

Naši komadi su višesezonski i trudimo se da ne samo dizajnom, već i kvalitetom uistinu budu takvi. Osim nas važna je uloga i medija te informiranja kupaca o različitim načinima kako mogu biti dio te zelen promjene koju svi zagovaraju.

Razmišljate li i vi o održivosti nekog brenda prilikom kupnje?

Vani je sve veći trend da transparentno znate o proizvodnom procesu svakog komada. Osobno sve više idem prema vintage odjeći u kombinaciji s nekim statement komadom koji već posjedujem ili koji znam da moram imati pa ga kupim. Upravo kombinacija kupovine vintage komada i kvalitetnih višesezonskih komada su po mom mišljenju najbolji način održive kupnje. Kada smo lansirali Dubrovnik Social Club u ponudi smo imali vintage Ralph Lauren košulje na koje smo aplicirali naš logotip i cilj nam je raditi sve više takvih intervencija pod etiketom “Second Chances and Romances”.

Reebokov model tenisica Classic Leather Legacy izrađen je od 30% recikliranog materijala. Je li priča iza njegovog stvaranja nešto što vas je privuklo ovom modelu?

Volim kada klasični oblik tenisice dobije novu reinterpretaciju i pritom se koriste novi materijali i proizvodne tehnike. Od osnovne škole uvijek negdje u kolekciji sam imao barem jedan model Reebok classic tenisica, ali ne samo ja već i drugi članovi obitelji. Mislim da je cilj svakog brenda da ima jedan takav model koji može proizvoditi godinama i s novim materijalima se prilagođavati trenutnim, u ovom slučaju, pozitivnim trendovima.

Ovakav model teško je ne primijetiti. Volite li začiniti outfite ovakvim “statement” tenisicama? Na koji outfit najviše volite kombinirati ovaj model?

S obzirom na to da se bavim trgovinom odjeće pokušavam da sa svojim oblačenjem ne zasjenim komade koje prodajem. Zato volim s tenisicama malo pokazati dio svog karaktera i osvježiti dnevni outfit, a ovaj model zbog svojih zanimljivih boja i estetike može se kombinirati zbilja na sve. Od monokromatskih kombinacija do kombinacija u pastelnim bojama.

Kako biste općenito opisali svoj stil? Što najviše volite nositi?

Traperice i bijelu majicu, a nakon toga lako ćemo se dogovoriti oko ostatka stylinga.

Možemo li uskoro očekivati nešto novo u vašoj kolekciji? Možete li nam otkriti na čemu trenutno radite?

Veljaču smo rezervirali za proizvode kojima proširujemo našu ponudu. Upravo smo odradili prvi krug narudžbi naših plakata s motivima Zagreba, a intenzivno radimo na prvoj kolekciji torbi koje radimo u suradnji s malom kožnom manufakturom Drop & Co.

PHOTOS BY: Reebok, Zagreb Social Club / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.