240439054_1162208770967253_8058198505838682875_n

Airlander je zračni brod koji će promijeniti putovanja zrakoplovom

GREEN_300_listici_sredina

Luksuz i održivost s neba

Uskoro bismo na put mogli zračnim brodom. Ili barem jedan dio putnika. Naime tvrtka Hibrid Air Vehicles stvorila je cepelin koji ostavlja znatno manji ugljični otisak i samo putovanje u ovom luksuznom brodu može biti izlet za sebe.

Zamislite da na posao iz grada u grad svaki dan putujete zračnim brodom? Zvuči potpuno suludo, ali uskoro bi to moglo postati svakodnevica za pojedince. Naime, britanska tvrtka Hibrid Air Vehicles planira početi letjeti na zračnom brodu sa 100 mjesta do 2025. godine, nudeći putnicima održiv međugradski prijevoz i neke nevjerojatne poglede na cijeli grad. Hibridna zračna vozila ove tvrtke predviđaju pokrivanje ruta udaljenih 200 do 300 milja, što je jednako ruti Barcelona-Mallorca, Liverpool-Belfast i Seattle-Vancouver. Airlanderom 10, hibridno-električni cepelin svojim će putnicima ponuditi elegantnu kabinu kompletno opremljenu stropnim prozorima s pogledom koji oduzima dah. Putovanje zrakom ima ogroman ugljični otisak. Iako čini samo oko 2,5 posto ukupne emisije stakleničkih plinova, za one koji često putuju avionom, let će vjerojatno imati najveći doprinos njihovom osobnom ugljičnom otisku. To bi se moglo promijeniti upravo ovom novom alternativom, jer iz tvrtke kažu da će Airlander ispunjen helijem emitirati 90 posto manje ugljičnog dioksida po putniku od komercijalnog aviona.

Ovaj britanski startup ujedno predviđa i lansiranje potpuno električne verzije zrakoplova do 2030. godine koja će imati nulte emisije. “Ovo nije luksuzni proizvod, to je praktično rješenje za izazove koje predstavlja klimatska kriza”, rekao je za strane medije izvršni direktor HAV -a Tom Grundy. Airlander je energetski učinkovitiji od putničkih aviona jer mu helij unutar trupa daje poletno podizanje, smanjujući količinu goriva potrebnu za držanje zrakoplova u zraku. Helij nije zapaljiv, za razliku od vodika koji je punio povijesne zračne brodove poput Hindenburga, koji je uništen u vatrenoj nesreći 1937. godine. I dok cepelini s početka 20. stoljeća nisu mogli letjeti u teškim vremenskim uvjetima, najnoviji Airlander će moći izdržati munje, snježne nepogode i djelovati u većini vremenskih uvjeta. Dizajniran je tako da ostane u zraku do pet dana, pređe udaljenost od 4000 nautičkih milja, dosegne visinu od 20 000 stopa i putuje najvećom brzinom od 70 čvorova – što je ekvivalent od približno 80 km / h.

Airlander će ponuditi održiva međugradska putovanja za razliku od drugih oblika prijevoza koji ili ispuštaju ogromne količine CO2, poput letova na kratke udaljenosti ili traju dugo, poput trajekata. Uzmimo za primjer putovanje između španjolskog grada Barcelone i otoka Mallorce, popularnog turističkog odredišta. Prema HAV-ovim izračunima, Airlander će moći letjeti između gradova za 4 sata i 32 minute, otprilike pola sata više od onog što bi trebalo kada bi putovali zrakoplovom do zračne luke i prolazili sve procedure iskrcaja. “Airlander može poletjeti i sletjeti na gotovo svaku ravnu površinu, uključujući vodu”, tvrdi direktor tvrtke koja predviđa izgradnju mjesta slijetanja u blizini gradskih središta jer, za razliku od putničkih zrakoplova, Airlanderu neće trebati dugačka pista za polijetanje i slijetanje. Ovaj jedinstveni cepelin bi se potencijalno mogao koristiti za nadzorne operacije i prijevoz tereta, kao i za luksuzna eko-putovanja, s obzirom na to da da će njegovi veliki prozori putnicima pružiti nezaboravno uživanje u krajolicima. Povrh toga, motori zrakoplova stvarat će vrlo malo buke, a iz HAV-a kažu da turbulencije neće biti problem jer je Airlander dizajniran za nesmetano letenje. Švedska putnička tvrtka OceanSky koja je naručila jedan takav cepelin opisuje buduća putovanja u njemu kao nešto što predstavlja više od letećeg hotela s 5 zvjezdica i više od super jahte na nebu.

 

PHOTOS BY: Instagram / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.