3D printerom ispisani prvi i najzahtijevniji dijelovi za električne bicikle

GREEN_300_listici_sredina

Revolucija u e-biciklizmu

Švedska inženjerska tvrtka Sandvik, koja nudi tehnička rješenja u okviru raznih alata i sustava sa svojim 3D printerima, uspjela je proizvesti dijelove za novi održivi električni bicikl u suradnji s GSD Globalom.

Motorni čvorovi jedni su od najtežih dijelova za proizvodnju kada su u pitanju premium električni bicikli. Kada se GSD Global obratio Sandviku kako bi istražio mogućnost 3D ispisa njihovih čvorova u titan, svi su bili su oduševljeni saznanjem da bi mogli dobiti lakše, izdržljivije i energetski učinkovitije rješenje koje u svom sastavu ima veze s titanom i to zahvaljujući puderu s njegovim česticama kojim se dozira koliko je potrebno i time ujedno smanjuje višak koji završi na otpadu. Novi električni bicikl tako je napravljen od materijala koji znatno manje štete okolišu i proizvedeni su u ekološki prihvatljivijim uvjetima.

Tvrtka GSD Global koja se između ostalog fokusira i na izradu premium električnih bicikala, gotovo jedno desetljeće surađuje s Boschevim sustavima za e-bicikle, a zajedno su sudjelovali na nekoliko sjevernoameričkih biciklističkih izložbi i svjedoče da je do nedavno na sceni bilo vrlo malo e-bicikala. No kako se izrada motornih čvorova koji drže elektromotor na okviru bicikla sastoji od titana, njihova je originalna proizvodnja izuzetno komplicirana i skupa pa se tako pokazalo da su 3D ispisi titanskih komponenata izvanredni i mogu smanjiti troškove za čak 75 posto.
– Ovo je za nas veliki korak. Kad smo otkrili mogućnost 3D printanja ovih dijelova, tada smo shvatili da se bavimo nečim što se pokazalo ne samo financijski izvedivim, već je omogućilo i značajno poboljšanje u pogledu kvalitete i energetske učinkovitosti – izjavio je za strane medije Zach Krapfl voditelj GSD Globala i dizajner ovog revolucionarnog bicikla.

Ovaj novi električni bicikl proizlazi iz kombiniranja titanovog praha s aditivnom proizvodnjom što bicikl čini lakšim, ali i energetski učinkovitijim.
– Uzbuđen sam što smo napokon uspjeli realizirati ovu ideju i s ponosom najavljujem kako će naši proizvodi i u budućnosti početi koristiti materijale, odnosno praškove od kojih ispisom nastaju dijelovi – dodao je Krapfl.
Iako je neko vrijeme postojala odbojnost od bicikala u gradskoj vožnji, prije svega zbog toga što se mnogi nisu mogli odreći udobnosti svojih automobila, s porastom popularnosti električnih bicikala, stvari se zapravo počinju mijenjati. Takvi su pomaci više nego dobrodošli s obzirom na to da emisije ugljika još uvijek rastu, a sektor transporta najviše pridonosi toj činjenici.

PHOTOS BY: Sandvik Group, Unsplash / Sva prava pridržana

Vezani članci

Naša web stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima koje koristimo možete pronaći u našim Pravilima privatnosti.